تاکنون برای اجرای این طرح بیش از ۱۲۰میلیارد ریال هزینه شده انشالله ظرف یک ماه آینده به بهره برداری میرسد.
کد خبر: ۷۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 13 August 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فیض اله پاسره در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت اظهار داشت: حفاظت و حراست از منابع آب و البته کاهش منابع آب در اختیار، ایجاد سیستم های تصفه فاضلاب را به یک ضرورت تبیدل کرده، با ایجاد سیستم های تصفیه فاضلاب در وهله اول منابع با ارزش آب زیرزمینی را از آلودگی حراست میکنیم و از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت که رقم بالایی را هم دارد از این طریق و بدون برداشت از سفره های آب ارزشمندمان تامین میکنیم.
مدیرعامل آّب و فاضلاب شهری به مشخصات فنی این پروژه اشاره و افزود: فرایند تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت  فرایندی ترکیبی (رشد معلق میکروارگانیزمها و رشد چسبیده میکروارگانیزمها است Integrated fixed  activited  sludge) است، در این سیستم زيست توده هاي معلق و متصل به صورت موثري همزمان بکار گرفته شده اند که مزاياي گسترده تري را نسبت به فرايندهاي متداول لجن فعال( سيستم هاي داراي رشد معلق) دارا هستند.
پاسره از مزیت های فنی ویژه این طرح گفت و ادامه داد: در این تصفیه خانه قدرت تصفيه بيشتر و با کیفیت تری را شاهد هستیم که به دلیل استفاده از فرایندهای ترکیبی در این تصفیه خانه است و میتوان گفت در اجرای تصفیه خانه فاضلاب  سی‌سخت از مدرن‌ترین پکیج تصفیه‌خانه استفاده شده است.
وی از اقدامات اجرایی در این پروژه هم گفت و افزود: اجرای ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با تاسیسات لازم، سوله و محوطه در حال تکمیل، اجرای پکیج فرایند شامل «اشغالگیر، دانه گیر، متعادل سازی، واحد غیر هوازی (انوکسیک)، واحد هوازی، حوض ته نشینی، گندزدایی و فیلترهای تحت فشار» برای تصفیه ی بیشتر پساب انجام شده است.
پاسره ضمن بیان اینکه دبی خروجی این تصفیه خانه بیش از ۱۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز خواهد بود، بیان کرد: خوشبختانه در کنار فرآیندهای تصفیه فاضلاب پکیج فرایندهای تصفیه لجن شامل هاضم تغلیظ لجن، فیلترپرس برای آبگیری از لجن و تولید کیک لجن نیز تعبیه شده است.
پاسره بیان کرد: این تصفیه خانه برای افق ۱۴۱۵طراحی شده است، متأسفانه بدلیل معارضات محلی و مسائل مالی اگرچه قرار بود پروژه در پایان 97 به بهره برداری برسد اما عملاً این زمانبندی محقق نشد و بخشی از عمر طرح قبل از بهره برداری سپری شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۲۰میلیارد ریال هزینه شده انشالله ظرف یک ماه آینده برای جمعیت 10 هزار نفر به بهره برداری میرسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار