معاون شهردار اهواز هشدار داد:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به نیمه‌کاره بودن بودن پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب اهواز جهت پیشگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارندگی، گفت: با توجه به وجود شکاف‌های آسفالت بسیار زیاد و بالازدگی فاضلاب در بسیاری از نقاط اهواز اگر اجرای پروژه‌ها بر همین منوال پیش برود احتمالا شرایط در فصل بارندگی از سال گذشته نیز بدتر باشد.
کد خبر: ۷۷۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 13 August 2019

علیرضا عالی‌پور با اشاره به وضعیت پس‌زدگی فاضلاب در اهواز اظهار کرد: با وجود اینکه اکنون در فصل تابستان قرار داریم اما شاهد فوران فاضلاب در بسیاری از نقاط شهر هستیم.

وی افزود: همچنین سرقت درب منهولها شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از درب‌های‌ منهول‌ها سرقت شده است. سرقت درب منهول‌ها علاوه بر اینکه موجب سقوط افراد و یا خودروها در منهول می‌شود، ممکن است افتادن اشیا و نخاله‌های ساختمانی در منهول هم باعث انسداد مسیرهای فاضلاب شود که گاهی قصور این مساله نیز بر گردن شهرداری می‌افتد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تمهیدات شهرداری و آبفا برای جلوگیری از آبگرفتگی خیابان‌ها در فصل بارندگی گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری جلسات مشترک شهرداری با مسئولین شرکت آب و فاضلاب اهواز در هشت منطقه برگزار شده و در این مدت فعالیت‌های زیادی در دستور کار قرار گرفته است که مهم‌ترین این فعالیت‌ها، لایروبی شبکه آب و فاضلاب است.

عالیپور بیان کرد: در این زمینه شهرداری اهواز لایروبی شبکه با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان را تعهد کرده‌ است و این کار تا نیمه مهرماه به پایان می‌رسد. لایروبی شبکه آب و فاضلاب نیز بر اساس اولویت‌هایی که شرکت آب و فاضلاب اهواز تعیین کرده‌ است، انجام می‌شود.

وی با اشاره به خرید 6 دستگاه پمپ خودمکش توسط شهرداری اهواز تصریح کرد: شهرداری اهواز در مجموع به حدود 20 دستگاه پمپ خودمکش 6 اینچ و 4 اینچ تجهیز خواهد شد. این پمپ‌ها سیار هستند و آب‌های سطحی نقاطی که به صورت کاسه‌ای دچار آبگرفتگی شده‌اند را تخلیه می‌کنند. همچنین ایستگاه‌های پمپاژ مشترکی بین آبفا و شهرداری خواهیم داشت و شهرداری نیز پمپ‌های ثابتی نصب خواهد کرد. مهم‌ترین اقدام در این زمینه نصب یک پمپ 20 اینچ در خروجی کانال جمع‌کننده آب‌های سطحی و فاضلاب کوی علوی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز از مقطع بارندگی آذرماه سال گذشته تاکنون پروژه‌های زیادی در دستور کار قرار داد که مهم‌ترین آنها اجرای پروژه‌ای در کوی علوی جهت افزایش سرعت خروجی ایستگاه پمپاژ این منطقه است. همچنین پروژه کیان‌شهر، خیابان دانیال در کوی ملت، خیابان انقلاب، خیابان پودات در امانیه، خیابان 13 کیانپارس، خیابان ادهم و چند پروژه دیگر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

عالیپور بیان کرد: با وجود همه این پروژه‌ها در حال حاضر بین صفر و صد هستیم زیرا همه این پروژه‌ها نیمه‌کاره هستند و انتهای مسیرهای آب‌های سطحی و فاضلاب‌ها در این نقاط مسدود است اما اگر در فرصت زمان اندک باقیمانده این پروژه‌ها به پایان برسند، دستاورد بزرگی در فصل بارندگی شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود شکاف‌های آسفالت بسیار زیاد و بالازدگی فاضلاب در بسیاری از نقاط اهواز، اگر اجرای پروژه‌ها بر همین منوال پیش برود، احتمالا شرایط در فصل بارندگی از سال گذشته نیز بدتر باشد به گونه‌ای که شاید در کیانشهر با فاجعه بهداشتی و محیط زیستی مواجه شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: شهرداری وظایف خود را در این زمینه انجام می‌دهد و پروژه‌های در دست و تعهدات خود را تا قبل از آغاز فصل بارندگی و در نیمه مهرماه به پایان می‌رساند.

عالیپور تصریح کرد: مجموع پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب نیز که بالغ بر 75 درصد نارضایتی‌های مردم را شامل می‌شود، اگر به ثمر برسند دستاورد بزرگی خواهد بود اما فعلا همه پروژه‌ها نیمه‌کاره هستند و انتهای همه خط‌وط شبکه آب و فاضلاب بسته است و شاهد پس‌زدگی فاضلاب در بسیاری از نقاط شهر در فصل تابستان هستیم

وی عنوان کرد: بنابراین انتظار می‌رود استاندار خوزستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولین شرکت آب و فاضلاب در وزارت نیرو در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا در فصل بارندگی شرایط بهتری داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: با وجود همه اقدامات پیشگیرانه شهرداری و شرکت آب و فاضلاب اهواز، اگر بارندگی‌ها در سال طبق پیش‌بینی‌ها نرمال و به صورت عادی باشد و اجرای پروژها به همین شکل پیش بروند، آبگرفتگی‌ها و گرفتگی فاضلاب در اهواز بسیار زیاد خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خدمات شهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار