رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد حذف 4 صفر از پول ملی، گفت: این اقدام می تواند اثرات مثبتی داشته باشد، زیرا محاسبات با توجه به صفرهای زیادی ناشی از تورم دچار مشکل شده است.
کد خبر: ۷۷۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 13 August 2019

 

تابناک / مسعود خوانساری امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موضوع حذف صفر از پول ملی بیان داشت: به نظر اتاق بازرگانی تهران، این اقدام می تواند اثرات مثبتی داشته باشد، زیرا محاسبات با توجه به صفرهای زیادی ناشی از تورم دچار مشکل شده است

ریس اتاق بازرگانی تهران افزود: البته این اقدام باید همزمان با تغییر ساختار اقتصادی انجام شود، زیرا اگر این تغییر ساختار صورت نگیرد، اما هر ساله شاهد تورم بالای ۳۰ درصد باشیم باز هم شاهد افزایش صفرها خواهیم بود و چند سال بعد هم باید دوباره اقدام به حذف صفر کنیم. 

وی با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: وی شخصیت ، منطق و زبانی قدرتمند دارد که نه تنها در داخل کشور محبوبیت دارد، بلکه در دیپلماسی جهانی هم بسیار موفق بوده و حتی برجام را به نتیجه رساند. 

خوانساری اظهار داشت: ظریف در مصاحبه های بین المللی توانست افکار عمومی را بر علیه امریکا و به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد و به همین دلیل امریکا نتوانست این موضوع را تحمل کند و در نهایت وی را تحریم کرد.

وی در ادامه به استمرار تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها افزود: تقریبا تمامی روسای کمیسیونها با این روند مخالفند، زیرا با توجه به اینکه افراد خاصی موفق به دریافت این ارز می شوند این موضوع باعث رانت و فساد در اقتصاد کشور می شود. 

خوانساری با بیان اینکه پرداخت ارز دولتی باعث خروج سرمایه می شود گفت: همچنین از انجا که سیستم توزیع درستی در کشور وجود ندارد اقلامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود با همان قیمت به دست مصرف کننده نمی رسد .

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولید لطمه می زند و باعث قاچاق و خروج سرمایه از کشور می شود. 
وی افزود: ما خواستار قطع سریع ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم و اگر قرار باشد که دولت به اقشار اسیب پذیر کمک کند تنها راه پرداخت یارانه نقدی است.

وی همچنین در مورد ممنوعیت‌های واردات که طی هفته‌های اخیر توسط وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اعمال شده است، گفت: این در حالی است بر اساس قانون مقررات صادرات و واردات، تنها واردات مشروبات الکلی، مواد مخدر و اسلحه ممنوع است و واردات سایر کالا ها باید بر اساس تعرفه مدیریت شود. 

خوانساری اظهار داشت: با توجه به اینکه این نوع ممنوعیت‌ها به تولید لطمه می‌زند، اگر هم قرار است در این موارد تصمیمی اتخاذ شود، در سطوح بالاتر از وزارتخانه ها مثل سران قوا در رابطه با ان تصمیم‌گیری شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ما در کشور طوری سیاستگذاری می‌کنیم که به ناچار عده‌ای مجرم می‌شوند، گفت: به عنوان مثال بحث فروش سکه در سال گذشته که پیرو فروش سکه برخی افراد که سکه خریدند مجرم شناخته شدند. 

وی بیان داشت: در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی هم می بینیم که تعدادی وار کننده و صادرکننده به دادگاه رفتند. 
خوانساری با اشاره به وجود ۱۷ میلیون پرونده در قوه قضاییه گفت: باید به گونه‌ای سیاستگذاری کرد که مردم کمتر درگیر شوند و بحث‌های فراگیر تبدیل به جرم نشود.

منبع: فارس
برچسب ها: ارز 4200 تومانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار