استاندار خوزستان گفت: مصرف مواد مخدر توسط زنان نسبت به مردان در جامعه ما قابل تحمل نیست و از این رو باید ابزار کنترل و مدیریت فراهم شود تا در حوزه زنان برخورد جامع، موثر و مسیع تری انجام گیرد و حوزه مردان نیز در این رابطه مستثنی نیست.
کد خبر: ۷۷۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 13 August 2019

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی متعدد در جوامع بشری و سعی دولت ها و اعضای جامعه در کاهش و مراقبت از جامعه در مقابل این آسیب ها گفت: نصیحت و برخورد مستقیم با افراد در مقابله با مصرف مواد مخدر از اثرگذاری کمی برخوردار است. از این جهت دستگاه های متولی حوزه اجتماعی استان باید برنامه ریزی های لازم را در راستای اولویت دادن رویکرد غیر مستقیم و استفاده از ابزارهای نوین صمعی و بصری به منظور ایجاد انگیزه و امید و نشاط اجتماعی و شادی حلال در دستور کار خود قرار دهند.
 
استاندار خوزستان افزود: دولت نیز شرایط لازم را برای پیش برد برنامه های حوزه فرهنگی و اجتماعی در راستای ایجاد شادی حلال متناسب با ذائقه نوجوانان و جوانان امروز فراهم و حد المقدور منابع لازم را برای اجرای طرح های آنها در اختیارشان قرار می دهد.
 
شریعتی با مهم شمردن تولید محتوا متناسب با مقابله با مصرف مواد مخدر در فضای مجازی گفت: تمامی دستگاه ها اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و علی الخصوص نیروی انتظامی با قرار دادن این مهم در دستور کار خود و تولید محتوای بصری و استفاده از ابزار تئاتر بخشی از کار را به عهده بگیرند.
 
نماینده عالی دولت در استان اذعان کرد: مصرف مواد مخدر توسط زنان نسبت به مردان در جامعه ما قابل تحمل نیست و از این رو باید ابزار کنترل و مدیریت فراهم شود تا در حوزه زنان برخورد جامع، موثر و مسیع تری انجام گیرد و حوزه مردان نیز در این رابطه مستثنی نیست.
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت بالای کنترل و درمان مبتلایان به مواد مخدر در حوزه بانوان و در دست داشتن نقشه راه مشخص گفت: جنسیت مبتلایان به مصرف مواد مخدر در حوزه درمان استان بسیار قابل اهمیت است که راه اندازی مرکز TC زنان در اهواز نشان دهنده اهمیت کنترل و درمان در حوزه بانوان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار