امام جمعه ارومیه گفت: امروزه مقاومت و برائتی که جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران و مشرکان جهان نشان داده، برای سایر کشور‌های مسلمان یک الگو محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 12 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیاری از کشورهای مسلمان، ایران را به‌عنوان یک نماد و الگو برای ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران انتخاب کرده‌اند که این نشان از عظمت و استقامت ایران است.

وی ادامه داد: برخی کشورهای اسلامی متاسفانه توجهی به برائت از مشرکان نداشته و باعث سلطه مستکبران در جوامع اسلامی می‌شوند.

امام جمعه ارومیه افزود: امروز رییس جمهور خبیث آمریکا در عربستان جولان می‌دهد و عربستان توان برائت از مشرکان را ندارد.

وی با انتقاد از شعار واهی جدایی دین از سیاست، تاکید کرد: بدون تردید سیاست و عبادت در دین به‌هم گره خورده و در دین مبین اسلام، این دو مورد از هم ناگسستنی هستند.

قریشی با برشمردن فضیلت‌های عبادت در روز عرفه، بیان کرد: باید پروردگار متعال را شاکر باشیم که توفیق راز و نیاز در روز عرفه را به ایرانیان عنایت کرده است.

وی افزود: راز و نیاز با خداوند در روز عرفه باعث دفع بلا و نزول نعمات الهی برای کشورمان خواهد شد.

امام جمعه ارومیه با تبریک عید سعید قربان، تصریح کرد: حقیقت و جوهر انسان در امتحانات الهی مشخص شده و بدون تردید امتحان افراد بزرگ سخت‌تر از سایر افراد است.

وی ادامه داد: خداوند متعال حضرت ابراهیم (ع) را از به وسیله پسرش امتحان کرد و حضرت ابراهیم (ع) نیز از این انتحان الهی سر بلند بیرون آمد.

قریشی تاکید کرد: هر فردی که قصد زیارت حج دارد باید در منا قربانی در راه خدا بدهد که نشانگر خضوع و اطاعت پذیری مطلق در راه خداوند است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار