کد خبر: ۷۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 12 August 2019

استاندار خوزستان گفت: دانش آموزان خوزستانی مناطق درگیر سیل می توانند از ۵ درصد سهمیه مازاد در نظر گرفته شده برای ظرفیت دوره های روزانه استفاده کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در این خصوص اظهارداشت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ رییس جمهور به سازمان سنجش کشور، داوطلبان ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها و بخش هایی که دچار بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتشفشان شده اند، ظرفیتی به میزان حداکثر ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه های واقع در آن مناطق و در شرایطی در دیگر دانشگاه های کشور برای آن ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه : در صورتی که آن رشته های انتخابی مد نظر در شهرهای درگیر بلایای طبیعی وجود نداشت، با درخواست استانداری آن مناطق، این سهمیه می تواند در دانشگاه های شهرهای همجوار اعمال شود.

به گفته استاندار خوزستان، این سهمیه پنج درصدی از امسال به مدت سه سال برای استان خوزستان اختصاص داده شده است.

شریعتی یادآور شد: مناطق درگیر سیل در خوزستان از سوی استانداری به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد و در این زمینه سازمان سنجش نیز پنج درصد سهمیه مازاد برای مناطق درگیر سیلاب خوزستان در نظر گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان خاطرنشان کرد: در راستای تلاش ها و اقدامات انجام گرفته، دانش آموزان خوزستانی مناطق درگیر سیل می توانند ازپنج درصد سهمیه مازاد در نظر گرفته شده برای ظرفیت دوره های روزانه استفاده کنند.

در استان خوزستان ۸۰ هزار و ۹۲۹ داوطلب در کنکور سراسری سال ۹۸ شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار