معاون امور اقتصادی سازمان صمت استان خبرداد:
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان از موافقت اولیه وزارت صمت برای واردات کولر به استان خوزستان در سطح محدود خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان مردادماه مجوز واردات کولر به خوزستان صادر شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 10 August 2019

عبدالرحمان ناصریان اظهار کرد: موافقت اولیه‌ای با وزارت صمت در خصوص ورود کولر به استان خوزستان انجام گرفته و اکنون در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم مجوز واردات کولر فقط به استان خوزستان را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان مردادماه مجوز واردات کولر به خوزستان داده شود، افزود: کولر در بحث واردات در گروه 2 قرار دارد و از این رو واردات کولر به کشور ممنوع است اما با مجوزی که دریافت خواهیم کرد، واردات کولر فقط به استان خوزستان مجاز خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان تصریح کرد: با تلاشی که از سوی استاندار خوزستان و سازمان صمت استان انجام شده، موافقت اولیه برای واردات کولر فقط به استان خوزستان از سوی وزارت صمت اعلام شده است و به زودی سامانه برای واردات این محصول به درون استان باز خواهد شد.

ناصریان در خصوص ظرفیت واردات این محصول به استان عنوان کرد: در این زمینه اولویت ورود با تعاونی مرزنشینان است و قرار است تا از ظرفیت این تعاونی‌ها برای واردات استفاده شود. تعداد کولرهای وارداتی حدود یک برابر میزان تقاضای کولر در هر فصل توسط مردم است اما رقم دقیق وارداتی را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان واردات کولر در سطح محدودی خواهد بود و در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا بهترین شرایط را برای بازار این محصول در استان خوزستان به وجود بیاوریم. واردات کولر علاوه بر کاهش قیمت این محصول در بازار، تقاضا را نیز در این زمینه با بالا بردن سطح عرضه کاهش خواهد داد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واردات کولر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار