سرپرست اداره جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به برداشت خارک و رطب از نخلستان‌های شهرستان گفت: پیش بینی می‌کنیم کشاورزان بتوانند حدود 15 هزار تن محصول خارک و رطب برداشت کنند.
کد خبر: ۷۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 09 August 2019

خلیل منیعات با اشاره به برداشت خارک و رطب در شادگان اظهار کرد: از 13 هزار هکتار سطح نخیلات بارور این شهرستان کار برداشت خارک و رطب در سطح 7 هزار هکتار انجام می‌شود و باقی نخیلات به منظور برداشت خرما اکنون برداشت نمی‌شوند.

وی افزود: اکنون کشاورزان در حال برداشت خارک و رطب از نخیلات شهرستان هستند و در این زمینه کار برداشت خارک در همین روزها به پایان می‌رسد و برداشت رطب تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، برحی، گنطار، عویدی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی از عمده ارقام خرمای تولیدی این شهرستان هستند.

منیعات ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی و وضعیت مناسب تامین آب مورد نیاز نخیلات، شاهد کیفیت بسیار خوب محصولات هستیم و در این زمینه پیش بینی می‌کنیم که کشاورزان بتوانند حدود 15 هزار تن خارک و رطب برداشت کنند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب وضعیت عملکرد و کیفیت محصولات نیز بهبود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: حدود ۸ درصد مردم شهرستان از طریق کشت نخیلات امرار معاش می‌کنند که خوشبختانه امسال وضعیت مطلوبی دارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خارک ، رطب ، نخلیات ، شادگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار