مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه شیوه های سنتی تبلیغ دیگر در جامعه امروزی چندان مفید و کارساز نیست گفت: فضای مجازی فرصتی بی نظیر برای تبلیغ اثرگذار و ماندگار به خصوص در ذهن نسل جوان فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 08 August 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی نبی زاده در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مساجد و امامان جماعت باید در کنار پرداختن به حوزه عبادی افراد در جامعه به دیگر نیازهای آنها نیز توجه داشته باشند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امروز در کشور و در استان با آسیب‌ها و مشکلات جدی اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، نزاع‌های دسته‌جمعی و طلاق عاطفی روبرو هستیم. ما معتقدیم که یک مبلغ به‌صورت جدی باید به این موضوع‌های جامعه نیز توجه داشت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با اشاره به اینکه جوان‌گرایی یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات است، بیان کرد: در استان خوزستان ۲۷ شهرستان وجود دارد که با قرار دادن نیروهای جوان در رأس سازمان در هر شهرستان می‌توان به حرکت و جریان فرهنگی تبلیغی شهر نشاط ایجاد کرد.

نبی زاده با عنوان اینکه جوان‌گرایی را در حد حرف و کاغذ نخواهیم گذاشت، بیان کرد: از دیگر مسئولان استان نیز این انتظار می‌رود که با استفاده از جوانان انقلابی و متخصص، زمینه را برای توسعه استان هموار کنند.

وی با بیان اینکه رکن اصلی هر جامعه خانواده است و رکن اصلی خانواده زنان هستند، گفت: یکی دیگر از راهبردهای این سازمان مسئله بانوان است چرا که با الهام از دین و میزان تأثیرگذاری بانوان در جامعه توجه به این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص راهبر دیگر سازمان بیان کرد: راهبرد مردمی سازی تبلیغ دین یکی دیگر از برنامه‌های سازمان است چرا که امروز نفوذ جریان‌ها در جامعه با این شیوه در جامعه صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از راهبردهای ما پیوست خدمات اجتماعی بر محور دین است که بر این اساس برنامه‌ریزی‌های مختلف تدوین و اجرا خواهد شد.

نبی زاده عنوان کرد: راهبر دیگر مساجد محله محور و محلات مسجد محور هستند که در این راستا پنج درصد فعالیت‌ها عبادی و ۹۵ درصد آن به شئون و امورات اجتماعی اهالی محله اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: سازمان دارای ظرفیت‌های خوبی مانند هیئت‌های ذهبی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته، مبلغان، ائمه جماعت، دبیرستان‌های صدرا هستند و می‌توانند در تحقق این راهبردها ما را یاری کنند.

نبی زاده گفت: استان خوزستان اکنون دارای پنج هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی، چهار هزار مداح و شاعر آیینی و ۲۱ مدرسه صدرا است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار بیان کرد: بخش زیادی از فرهنگ‌سازی جامعه بر عهده رسانه‌ها است.

وی گفت: در جهان، کشورهایی ابرقدرت هستند که نه از حیث نظامی و علمی بلکه در کنار آن در حوزه رسانه نیز توانمند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: اگر یک کشور خواهان رسیدن به قدرت است، بدون قدرت رسانه‌ای نمی‌تواند به هدف دلخواه خود برسد.

نبی زاده با بیان اینکه در کشور ما در برخی موارد بین خدمات و اطلاع‌رسانی فاصله وجود دارد، عنوان کرد: در ایام سیل مسئولان خوزستان شبانه‌روز در حال فعالیت و خدمت‌رسانی بودند اما نگاه مردم چقدر به این خدمت نزدیک بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند ضریب امنیت کشور را بالا ببرند، گفت: اگر خبرنگار خدمات را اطلاع‌رسانی کند می‌تواند موجب آرامش در جامعه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: امروز رسانه‌های ما در جهان جزء صادق‌ترین و دقیق‌ترین خبرنگاران هستند.

وی تصریح کرد: امروز ما در مبارزه تمدنی قرار داریم و پیروزی در این جنگ تنها با اراده ملت محقق می‌شود.

وی بیان کرد: برای تحقق این مهم مأموریت و راهکارهای مختلفی دارد که سازمان تبلیغات در این راستا نقشه راهی را برای خود ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه عامل اصلی پیروزی انقلاب با دست‌های خالی، معرفی اسلام ناب بود، افزود: اما با تفکیک اسلام ناب از اسلام آمریکایی توانست نظامی را که توسط جهان غرب قدرتمند شده بود را نابود کنند.

وی بیان کرد: دیدگاهی که به فکر محروم و پابرهنه نباشد، زیر چرخ توسعه مردم را له کند، جزء دیدگاه اسلام آمریکایی است.

نبی زاده تصریح کرد: تبیین اسلام ناب برای همه افراد جامعه موجب مقاومت مردم در برابر هجمه‌ها و تحریم‌ها می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، ‌مهندسی زیست‌بوم تبلیغات و فرهنگ یکی از برنامه‌های سازمان است، اظهار کرد: بر این اساس انجام این مهندسی موجب می‌شود که این سازمان از جایگاه کلی و صرفاً پشتیبانی به سازمان ایده پرداز تبدیل شود.

وی به تبیین گام دوم انقلاب برای همه اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: گام دوم انقلاب منشوری برای چهل‌ساله دوم است و همه سازمان‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار