سرپرست آموزش‌وپرورش استان خوزستان از لزوم افزایش امید در بین مردم خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 08 August 2019

سید مهدی رفیعی‌دهکردی در آیین تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور که در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز به نوعی روز یادآوری‌ها است. ما امروز یادآوری می‌کنیم که ما ایرانی‌ها چهره‌های علمی بسیار خوب و درخشانی در تاریخ خود داشته‌ایم، داریم و باید داشته باشیم و باید قدر آن‌ها را بدانیم. ایران ما سراسر از نام‌آورانی است که آمدند، خدمت کردند و عرصه را به دیگری سپردند. همچنین خوزستان ما، زمانی که اروپا در بربریت خود به سر می‌برد، دانشگاه جندی شاپور را داشت.

به گزارش"تابناک" وی افزود: ایران مهد علم بوده است و خواهد بود. ما به واسطه جوانان عزیزمان می‌توانیم آن جایگاه را همچنان حفظ کنیم و پرچم کشور عزیزمان را بالا نگه داریم و به استان عزیزمان امید دهیم. علی رغم اتفاق‌های خیلی خوب در استان، در بخش‌هایی ما شاهد فضای ناامیدی هستیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خطاب به دو دانش‌آموز خوزستانی رتبه برتر کنکور، گفت: شما کار بزرگی کردید و تاثیر زیادی بر هم سن و سالان خود گذاشتید. شما این امید را به دانش‌آموزان خوب استان دادید که اگر سخت کوشی، اراده، انگیزه، امید و نظارت خوب خانواده باشد می‌توان به چنین هدفی رسید. کنکور که سهل است من از امروز این بچه‌های عزیز را در چهره‌های علمی دنیا می‌بینم.

رفیعی‌دهکردی ادامه داد: شما ثابت کردید که می‌توانید. از امروز وسوسه‌ها و افرادی به سراغ شما می‌آیند. شما فراموش نکنید که فرزند ایران اسلامی هستید. تواضع علمی خود را حفظ کنید. شما با این ویژگی‌ها به قله‌های بزرگی خواهید رسید. کنکور، ماراتن سختی است اما پایانش برای استان ما زیبا است. 

وی تاکید کرد: این دانش‌آموزان زحمت کشیده‌اند. دانش آموزان و خانواده‌های ما نظم را به عنوان بستر کار جدی بگیرند. برنامه‌ریزی را جدی بگیرند. هیچ چیز برای انسان ساده به دست نمی‌آید. خواستن توانستن است. سخت کوشی امروز یکی از نیازهای جامعه ما است. ما باید سخت کار کنیم. خانواده‌ها و فرزندان ما یقین داشته باشند که با سخت کوشی نتایج زیادی به دست می‌آید. 

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: استان ما نیاز به امید دارد. نیاز جامعه ما امروز امیدواری است. باور توانستن را از دانش‌آموز، معلم، مدیران و خانواده‌های‌مان نگیریم. باید این‌ها را ببینیم و فضا، فضای سیاه‌نمایی نشود. امیدوارم این دانش‌آموزان انگیزه‌ای برای سایر دانش‌آموزان شوند. 

رفیعی‌دهکردی افزود: امروز خبرهای خوب دیگری به من رسیده است. دانش‌آموزان ما روز گذشته در مسابقات قرآنی مقام‌های کشوری کسب کردند. در مجموع تیم خوزستان بعد از استان خراسان رضوی، رتبه دوم کشور را به دست آورده است. تا کنون 41 رتبه کشوری در این مسابقات به دست ما رسیده است. امروز دانش‌آموزان ورزشکار ما در رشته هندبال در مقطع متوسطه، مقام اول کشوری را به دست آورده‌اند. در رشته تنیس روی میز نیز دانش‌آموزان ما مقام سوم کشور را کسب کردند.

وی تصریح کرد: شما این باور را به وجود آوردید که خوزستان می‌تواند. خوزستان نباید نگاه درجه دو به خود داشته باشد. باورهای ما درباره خوزستان باید از یک استانی که دچار بحران است، تغییر کند. خوزستان مردم بسیار خوب و با استعدادی دارد. امیدواریم دانش‌آموزان، معلمان و اولیا را باور و حمایت کنیم. 

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: به شما توصیه می‌کنم حتما تواضع علمی خود را برای پیشرفت حفظ کنید. عناصر تربیتی در وجود شما به خوبی شکل گرفته است. امیدواریم ما نیز در آموزش و پرورش، تربیت مدار باشیم. ما با تربیت‌مداری، با نظم تربیتی و برنامه‌ریزی تربیتی می‌توانیم در تربیت علمی موفق باشیم. می‌توانیم علیرضاها و سیاوش‌ها را داشته باشیم اما به شرطی که در زمینه‌های تربیتی به خوبی کار کنیم.

در ادامه جمال حیدری اظهار کرد: امسال برای سال نخست در تاریخ استان رتبه یک کنکور سراسری توسط دانش‌آموز خوزستانی کسب شد.

وی با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته رتبه تک‌رقمی در کنکور سراسری داشتیم اما رتبه یک کنکور امسال برای نخستین بار کسب شده است، افزود: این دانش‌آموز ماه‌ها قبل عنوان کرده بود که رتبه یک کنکور سراسری را کسب کرده است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموز و پرورش استان خوزستان در ادامه گفت: این قاطعیت در کسب رتبه برتری توسط دانش‌آموز خوزستانی نشان دهنده برنامه‌ریزی دقیق و عزم راسخ در اهداف است.

وی با بیان اینکه ما نیز در آموزش‌وپرورش خوزستان برنامه‌های مختلفی در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان و آمادگی آنها برای شرکت در کنکور برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده‌ایم، بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه کادر آموزشی و دانش آموزان اشاره کرد.

حیدری با بیان اینکه استان خوزستان در سال گذشته بالغ بر ۱۴۳ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کرده است، بیان کرد: معرفی دو دانش‌آموز خوزستانی در بین نفرات برتر کنکور سراسری نشان‌دهنده این است که در کنکور امسال شاهد افزایش رتبه‌های زیر هزار توسط دانش آموزان این استان خواهیم بود.

در پایان این مراسم از علیرضا سخایی و سیاوش کیانپور که به ترتیب رتبه 1 گروه علوم ریاضی و فنی و رتبه 9 گروه علوم تجربی را در کنکور سراسری 98 کسب کردند، تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار