مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تقویت دیپلماسی ورزشی وتکمیل زیرساخت ها، جزیره کیش به پایگاه میزبانی تیم‌های ورزشی مطرح بین المللی درمنطقه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 08 August 2019
غلامحسین مظفری باتاکید برضرورت توجه جدی به دیپلماسی ورزشی برای توسعه همگون و رونق اقتصادی جزیره کیش گفت: با تلاش های که درطول سال ها برای ایجاد زیرساخت های لازم درجزیره کیش انجام شده ، امروز این منطقه با امکانات خوب در زمینه های مختلف فرودگاهی ، حمل و نقل هوایی، اماکن اقامتی ومجموعه های ورزشی می تواند به پایگاه برگزاری دیدارهای تدارکاتی و تمرینی تیم های مطرح ورزشی جهان درمنطقه تبدیل شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ازعزم جدی این سازمان برای ایجاد کمپ های ورزشی، توسعه و تکمیل امکانات وبازسازی فضاهای ورزشی درجزیره کیش خبرداد و افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه همکاری های فرهنگی اکو و طرح پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی جام اکو درکیش، ما آماده ایم و تلاش می کنیم با استفاده ازتمام ظرفیت های موجود میزبان شایسته ای برای کشورهای عضو اکو باشیم .
وی با اشاره به کارنامه موفق جزیره کیش درمیزبانی از چندین رویداد بزرگ ورزشی بین المللی و همایش های علمی، فرهنگی و اقتصادی دراین منطقه ابراز امیدواری کرد برگزاری مسابقات جام اکو درکیش، نقطه آغاز حضور پر رنگ تر جزیره کیش درعرصه میزبانی ازرویدادهای بین المللی ورزشی باشد.
مظفری با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش از همکاری وتوان سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد فضاهای جدید و پیشرفته ورزشی در منطقه نیز استفاده می کند گفت: آب و هوای مطلوب جزیره کیش در بیشتر فصول سال، دریا وسواحل زیباو آرامش و امنیت این جزیره زیبا فرصت ارزشمندی است تا با تقویت فعالیت درحوزه ورزش و رشد گردشگری ورزشی در کیش به پیشرفت اقتصادی کشورنیزکمک کنیم.
دکترصالحی امیری نیز با بیان اینکه در سال های اخیر دیپلماسی فرهنگی و ورزشی درکشور مغفول مانده است تاکیدکرد: جزیره کیش می تواند به پایگاه دیپلماسی فرهنگی و ورزشی کشور تبدیل شود.
وی افزود: در این مسیر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آماده هستند تا در جهت تقویت دیپلماسی ورزشی و تبدیل جزیره کیش به قطب فعالیت های ورزشی کشور با سازمان منطقه آزاد کیش همکاری کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه جزیره کیش ظرفیت هاو زیر ساخت های بسیار خوبی دارد ابرازامیدواری کرد با تقویت این زیرساخت ها و بازسازی فضاهای ورزشی، برگزاری مسابقات جام اکو به میزبانی جزیره کیش نقطه عطفی دررونق تعاملات بین المللی جزیره کیش باشد.
وی با بیان اینکه بیشترکشورها تقویم ورزشی خود را تکمیل کرده و برای رقابت های المپیک آماده می شوندگفت : برای قطعی شدن برگزاری مسابقات جام اکو در کیش باید 6کشور از10 عضو اکو برای شرکت دراین رویداد ورزشی اعلام آمادگی کنند.
صالحی امیری پیشنهاد کرد تفاهم نامه مشترکی بین کشورهای عضو اکو درخصوص مسابقات جام فرهنگی اکو درکیش تنظیم شده و تادو هفته آینده نشستی برای بررسی و اعلام نظرتمامی اعضای اکو در خصوص زمان و رشته های مختلف این مسابقات در تهران و یاجزیره کیش برگزارشود.
وی افزود: پس ازجمع بندی نهایی جزئیات برگزاری این مسابقات درجزیره کیش تعیین و اعلام می شود.
دکترمحمد مهدی مظاهری رییس موسسه همکاری های اقتصادی اکو از استقبال خوب کشورهای عضو اکو برای شرکت درمسابقات ورزشی در ایران و جزیره کیش خبر داد و گفت: ورزش ازجمله مقوله های مورد توجه در فعالیت های موسسه اکو است و در تفاهمنامه این موسسه و سازمان منطقه آزاد کیش هم بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود درجهت توسعه فعالیت های حوزه ورزش درکیش تاکید شده است.
وی باپیشنهاد چهاررشته سوارکاری ،هاکی، اسکواش و فوتسال به عنوان رشته های نخستین دوره مسابقات ورزشی جام اکو در کیش، ابرازامیدواری کرداین مسابقات باخردجمعی و تعامل و همکاری همه دست اندرکاران، نقطه عطفی دررونق فعالیت های ورزشی بین المللی کیش باشد.
محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست ورزش را زبان مشترک ملت های جهان خواند واظهار داشت: کشورها باتوسعه زیرساخت ها و تلاش برای ارتقاءسطح خدمات ورزشی و توان تخصصی خود در رشته های مختلف تلاش می کنند بامیزبانی از تیم های بین المللی هویت و فرهنگ کشور خود را به دنیا معرفی کنند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان گفت : باوجودتلاش های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان ، میزبانی ازرویداد های بین المللی ورزشی فرصت ارشمندی را فراهم می کند تا هویت و پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی درسطح بین المللی معرفی شود.
داورزنی با اشاره به اینکه میزبانی از رویدادهای بین المللی در نقاط مختلف کشور، یکی از راهکارهای وزارت ورزش و جوانان برای استفاده از ظرفیت استان های مختلف کشور و معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی آنهابه گردشگران خارجی است گفت : جزیره کیش یک ظرفیت ارزشمند ملی است که به مدد زیرساخت های مناسب و مزایای مختلفی ازجمله نیاز نداشتن به روادید برای گردشگران خارجی، می تواند پل ارتباطی ما بادنیا باشد و به مهم ترین پایگاه حضور تیم های بین المللی ورزشی درمنطقه مبدل شود.
وی میزبانی از مسابقات جام اکو و دیگر رویدادهای بین المللی ورزشی جزیره کیش را فرصت خوبی برای مطرح شدن کیش درسطح بین المللی عنوان کرد و گفت : برگزاری رقابت های ورزشی و میزبانی از کشورهای عضو اکو ویا سایر تیم های خارجی ، فضای کسب و کار و نشاط اجتماعی کیش را تقویت کرده و موجب رونق اقتصادی منطقه می شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه برای میزبانی ازتیم های خارجی و برگزاری رویدادهای ورزشی مطرح بین المللی باید زیرساخت های لازم درکیش تقویت شده و برخی فضاهای ورزشی بازسازی شود تصریح کرد: برای نخستین دوره مسابقات جام اکو سه یا چهار رشته محدود مانند سوارکاری، و ورزش های سالنی را درنظرداریم ودر دوره های بعد این رشته ها افزایش خواهد یافت.
عبد الحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه گفت: جزیره کیش قابلیت های بسیاری در تمامی حوزه ها به ویژه ورزش دارد و این ظرفیت را دارد که از لحاظ زیر ساخت، مدیریتی و اجرایی با همکاری فدراسیون های ورزشی،وزارت ورزش و جوانان و کمیته های المپیک و پارا المپیک،پایگاه رویداد های بین المللی ورزش ایران باشد.
وی با ارائه پیشنهاد برنامه ریزی وهماهنگی برای برگزاری رویداد های ورزشی بین المللی در روزهای فرخنده جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت : با توجه به پیش بینی برنامه های دهه فجردر تقویم فدراسیون های ورزشی کشور، می توان با هماهنگی سازمان همکاریهای اقتصادی اکو و فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی ایران ، مسابقات ورزشی این رشته ها را در دهه فجر برگزارکرد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان باتاکید بر لزوم توجه به ظرفیت مهم ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی گفت: باید با هماهنگی موسسه اکو و کشور های عضو این مجموعه، بازی های سنتی را هم در این جشنواره مد نظر قرار داد واطمینان داشته باشیم که این پیشنهاد مورد استقبال اکو قرار خواهد گرفت.
نشست خبری با حضور مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان و مدیران این سازمان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، دکترمحمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو و جمعی از مسئولان کشوری و اصحاب رسانه با هدف بررسی شرایط میزبانی جزیره کیش برای برگزاری مسابقات ورزشی کشورهای عضو اکو و آسیای میانه، درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد،
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار