سرهنگ کاظم غفارپور، مسئول تربیت بدنی و ورزشی بسیج سپاه کربلای مازندران در نشست خبری در سالن فرماندهی سپاه سوادکوه از برگزاری همایش صعود سراسری منتخبان بسیج کشور به قله ارفع در بخش ارفعده شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: 100 نفر از بسیجیان منتخب کوهنورد کشور در همایش صعود به قله ارفع کوه سوادکوه شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۶۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵ 07 August 2019

وی افزود: عصر چهارشنبه آینده این افراد وارد روستای ارفع‌ده خواهند شد و برنامه مقدماتی افتتاحیه بعد از نماز مغرب در حسینیه این روستا برگزار و صبح پنجشنبه نیز مراسم کوهنوردی این افراد آغاز می شود.

مسئول تربیت بدنی و ورزشی سپاه کربلا استان بیان کرد: این همایش رویداد کشوری به مناسبت گرامیداشت 10 هزار و 400 شهید استان مازندران و نکوداشت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج مستعضعفین است و در راستای تعامل بین ورزش بسیج سپاه استان و اداره کل ورزش، به صورت مشارکتی برگزارخواهد شد.

سرهنگ غفارپور با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ادامه داد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین بسیجیان کشور اولویت اول این همایش است. همچنین استعدادهای برتر با برگزاری کلاس های آموزشی این افراد برای مسابقات برون مرزی آماده و اعزام خواهند شد.

این مسئول گفت: ورود مهمانان از ۳۲ استان مبلغ صنعت توریست منطقه خواهد بود.

سرهنگ غفارپور با ابراز تأسف از افزایش قلیان‌خانه‌ها در کشور و قهوه خانه هایی که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود، بیان کرد: وظیفه سنگینی نسبت به مبارزه با آسیب ها و انحرافات اجتماعی بر عهده ما قرار دارد. با گسترش و نشر رشته های ورزشی و تبلیغ در فضای رسانه ای باید جوانان را ترغیب به حضور در رشته های ورزشی کنیم.

وی برگزاری دوره های مربیگری رشته های مختلف، برگزاری همایش های مختلف ورزشی نظیر دوچرخه سواری، اعزام 80 بسیجی نخبه استان به راهیان نور در منطقه غرب کشور، میزبانی مسابقات کشتی آزاد کشور در سال 98، میزبانی کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای کشور، برگزاری 20 مسابقه استانی، توجه به پایگاه استعداد یابی در رشته های مختلف و اعزام 80 نفر از ورزشکاران بسیج استان به المپیاد بسیج کشور در غالب دو کاروان آقایان و بانوان به استان سمنان را از برنامه های ورزش بسیج استان نام برد و استدلال کرد: برگزاری این برنامه ها و همایش ها میزان مدال آوری را افزایش خواهد داد و فرصتی برای ارتقای اداره کل ورزش و جوانان فراهم خواهد کرد.

غفار پور با اشاره به 32 هیئت ورزشی در بسیج استان مازندران، اولویت بسیج را رده سنی پایه عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود بداخلاقی در سطح ورزش، علاوه بر آموزش ورزشی قهرمانی، هدف ما تربیت ورزشکار با اخلاق در جامعه است. رشته های کشتی، تکواندو، کاراته و والیبال از رشته های مطرح و شاخص هستند که از استقبال عمومی خوبی در سطح استان برخوردار هستند.

این مسئول از وجود 145سالن ورزشی منهای سالن تیراندازی، استخر، چمن های مصنوعی و طبیعی به مساحت 76هزارمترمربع، در کل استان مازندران خبر داد که هر شهر یک سالن چند منظوره با نام 9 دی دارد و افزود: با افزایش سالن های ورزشی میزان سرانه هر فرد افزایش یافته است. اگر تا قبل از ساخت این سالن‌ها سرانه ورزشی هر فرد در استان حدود نیم متر بود، اکنون به حدود 60 تا 70 سانتی‌متر افزایش یافته است، 30 درصد این سالن ها نیز در روستاها واقع شده است.

وی اظهار کرد: در ساخت سالن ها جمعیت حوزه جغرافیایی، ذائقه، میزان استقبال و پذیرش عمومی به عنوان مبنای ساخت قرار گرفته است و حدود 99 درصد این سالن‌های ورزشی در اختیار مردم است، به این معنا که در مکان نظامی نبوده و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: طبق دستور العمل ما حق اجاره این سالن ها را به بخش خصوصی نداریم و از این تعداد 4 سالن ورزشی بسیج در شهرستان سوادکوه احداث شده است.

 

مازندنومه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار