مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی:
مدیر کل آموزش وپرورش استان مرکزی گفت: دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش استان و همچنین فرمانداری‌ها ودهیاری ها، درحوزه راه اندازی مدارس باید زمینه مشارکت دیگر دستگاه‌ها را فراهم کنند
کد خبر: ۷۶۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 06 August 2019

مشارکت دستگاه های استان مرکزی در راه اندازی مدارس ضروری است

 

به گزارش تابناک مرکزی -  شهریار فولادوند عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ماده ۱۳ و ۱۶ قانون شورا‌های آموزش و پرورش عوارضی است که  از شهروندان برای صدور پروانه، نوسازی، تفکیک عرضی و ... اخذ می‌شود. مقرر شد این مساله بنا به تاکید استاندار مرکزی از طریق دبیرخانه شورا  به تمامی  شهرداری‌های شهرستان‌ها ابلاغ و جزییات  برنامه وزیر کشور در خصوص ماده ۱۳ ضمیمه آن شده تا شهرداری‌ها تکلیف خود را در این خصوص بدانند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون شورا‌ها عوارضی به منظور خرید اراضی کاربری فضا‌های آموزشی توسط شهرداری‌ها از افرادی که متقاضی برخورداری از  فضای تجاری هستند دریافت  می‌شود بر این اساس مقرر شد شاخص‌های مربوط به آن اعلام شود تا به صورت قانونی در مسیر خود قرار بگیرد.

فولادوند گفت:  دستگاه‌های مرتبط با  آموزش و پرورش استان و همچنین فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها باید در حوزه راه اندازی مدارس زمینه مشارکت  دیگر دستگاه‌ها را فراهم کنند.

مدیر کل آموزش پرورش استان مرکزی با تاکید بر شتاب بخشی  به موضوع سواد آموزی بیان کرد: در حوزه سواد آموزی  استان اتفاقی به وقوع پیوست که به انعقاد تفاهم نامه‌های کاری و  جدی با ۱۰ دستگاه منجر شده که امروز در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا به صورت عملیات اجرایی  در سرعت بخشیدن به سواد آموزی استان ملاک عمل قرار گیرد.

فولادوند  اظهار کرد: در بخش دیگری از مصوبات قرار شد سرانه فضای باز مدارس غیر دولتی که از سال‌های گذشته مجوز گرفته بودند  نسبت به شاخص‌هایی که تا کنون بوده برای مدتی تعدیل شود و سرانه فضای باز  مدارس غیر دولتی نیز ۱۲۰ باشد و یک روند پلکانی برای ارتقای شرایط و دستیابی به استاندارد‌های لازم در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار