مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میزان خرید گندم از کشاورزان استان، امسال کاهش 36 درصدی داشته است، گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون در مجموع 245 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و تحویل سیلوهای استان شده است.
کد خبر: ۷۶۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 06 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  علی رضا زارعی ، با اشاره به اینکه میزان خرید گندم از کشاورزان، امسال کاهش 36 درصدی داشته است، اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون در مجموع 245 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و تحویل سیلوهای استان شده است.

وی ارزش میزان گندم خریداری شده از کشاورزان را 424 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مدت 193 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و 231 میلیارد تومان از مطالبات آنان باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی امسال با خرید این میزان گندم رتبه 9 کشوری را در سطح کشور در بین استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه نقده با یک میلیون تن گندم خریداری شده بیشترین میزان خرید گندم را در شهرستان‌های 17 گانه استان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بیشترین میزان خرید گندم تاکنون از مراکز خرید پس از نقده، بوکان و مهاباد و ارومیه بوده است.

زارعی به ظرفیت سیلوهای گندم استان اشاره کرد و گفت: سیلوهای این شرکت و همچنین بخش خصوصی از ظرفیت کافی برخوردار بوده و مشکلی برای انبار کردن این محصول در استان وجود ندارد.

وی به کیفیت گندم‌‎ها در سال جاری اشاره و اظهار کرد: امسال سن‌زدگی و بادزدگی از جمله مشکلات اساسی گندمکاران بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار