همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل، معاونان و پرسنل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۶۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 06 August 2019

در ابتدای این دیدار محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: از آقای یوسفی و دفتر فعال ایشان که همواره به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای داشته‌اند به نمایندگی از جامعه فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر ویژه دارم.

جوروند افزود: خوشبختانه فضای بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در استان خوزستان و کلانشهر اهواز وجود دارد و همه هنرهای استان از جمله هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، شعر فعالیت های مستمر و بسیار خوبی دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص گسترش دایره همفکری فرهنگ و هنر استان گفت: خوشبختانه با طرح شورای راهبردی فعالیت های هنری در استان که در حوزه های مختلف هنری علاوه بر انجمن های هنری، شوراهای راهبردی هنری در رشته های مختلف از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی و شعر تشکیل شده که بعد از این اتفاق خوب در استان خوزستان، الگوبرداری از این طرح در سایر استانها و مرکز هم صورت پذیرفته است.

جوروند افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در کنگره بین المللی شعر رضوی جزو سه استان منتخب شده است و همچنین در حوزه شفاف سازی مالی و در حوزه شاخص های ارزیابی عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان خوزستان به عنوان اداره اول انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص مشکلات پیش رو مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از موارد مهم بحث جذب و استخدام نیرو است که در حال حاضر سه پروژه در حال افتتاح در استان داریم که به علت کمبود نیروی انسانی مجبور به واگذاری به بخش خصوصی هستیم و موضوع دوم سطح معیشتی نیروهای مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است که سطح بسیار پایینی است که امیدوارم با درایت و پیگیری حضرتعالی این مشکلات حل و فصل شود.

در ادامه این دیدار همایون یوسفی در خصوص ساختار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساختارهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نسبت سال های قبل بسیار تغییر کرده و نگاه ها کمتر و به طبع توجه هم کمتر شده است.

یوسفی افزود: در همه جای دنیا فرهنگ محور توسعه است و اگر توسعه ای بدون فرهنگ باشد قطعا توسعه ماندگار نخواهد بود، پس اگر ما به دنبال توسعه پایدار برای کشور ایجاد هستیم باید به حوزه فرهنگ توجه جدی تر شود.

یوسفی بیان کرد: وظیفه حوزه فرهنگی کشور و به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ هویت و تمدن ایرانی و اسلامی است و برای حفظ این هویت باید از همه ابزار هنر از جمله نقاشی، تئاتر، موسیقی و... استفاده شود.

یوسفی گفت: در حال حاضر نقطه قوت کشورها در دنیا از حوزه نظامی به حوزه اقتصادی و فرهنگی تغییر یافته است و حوزه اقتصاد و فرهنگ اثر متقابل بر هم دارند و با تمرکز و توجه جدی این دو حوزه باید با هم رشد کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود چهار حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای دنیا در رویکرد جدید فرهنگی، درست اندیشیدن و درست فکر کردن و راه های پیدا کردن راهکارها را به مردم یاد می دهند ولی متاسفانه در ایران فقط در حوزه اقتصادی کار شده و در بقیه حوزه ها کم کار شده است و اگر بخواهیم توسعه پایدار برای کشور در نظر بگیریم باید به حوزه فرهنگ توجه بیشتری کنیم.

یوسفی با ذکر این نکته که هیچ کشوری در طول تاریخ توسعه نیافته مگر اینکه ضرورت توجه به حفظ هویت واحد ملی را احساس کند گفت: مردم باید منسجم باشند و ضرورت حفظ هویت واحد ملی و فرهنگی را احساس کنند در صورتی که هویت های منطقه ای بر هویت ملی ارجحیت یافته و باید هویت واحد ملی فرهنگی تقویت شود.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص چهار حوزه انجام گرفته شامل افزایش ٢٥ درصدی حقوق و دستمزد، مقابله با مسئله ریزگردها و گرد و غبار و تخصیص اعتبار برای این موضوع، مسئله آب و فاضلاب و لایروبی رودخانه کارون و بحث درمان و ساخت و ساز بیمارستان ها در کلانشهر اهواز و سطح استان مطالبی را عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار