مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان:
 مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: باید تدبیری اتخاذ شود تا از ظرفیت واحدهای صنعتی و اقتصادی استان در راستای خدمات‌رسانی در اربعین امسال استفاده شود.
کد خبر: ۷۶۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 03 August 2019

شهاب صدیقی در پنجمین جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهر که با حضور شهرستان‌های معین در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ورودی استان خوزستان تا خرمشهر که نقطه پایانی این استان است، واحدهای صنعتی و اقتصادی بزرگی وجود دارد که می‌توانند به‌عنوان ظرفیت در اربعین نیز دیده شوند.

وی توضیح داد: از این واحدهای صنعتی ساخت سازه انتظار نمی‌رود اما می‌توانند در تأمین ماشین‌آلات، امکانات خدمات‌رسانی، تأمین نیروی انسانی و هزینه‌های حوزه خدمات رسان مشارکت داشته باشند.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان حمام و سرویس‌های بهداشتی متحرک را یکی از نیازهای اصلی مرزهای خوزستان در موسم اربعین دانست و از تأمین آن در اربعین امسال خبر داد.

صدیقی در این رابطه اظهار کرد: سپاه در زمان سیلاب تعدادی سرویس بهداشتی و حمام متحرک تهیه‌کرده بود که این سرویس‌های بهداشتی اکنون جمع‌آوری و دپو شده‌اند که طبق موافقت‌های انجام‌شده می‌توان ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۵۰ چشمه حمام را برای اربعین استفاده کرد.

وی افزود: این سازه‌های پیش‌ساخته باید در محل مناسب و با زیرسازی مناسب نصب شوند و در همین راستا شهرستان‌های مختلف برای جانمایی آن‌ها در مرز شلمچه باید با سازمان منطقه آزاد اروند و عتبات عالیات هماهنگ کنند.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان همچنین به هم‌زمانی موسوم اربعین امسال با فصل گرم سال اشاره کرد و تمام شهرداری‌های معین را ملزم به تهیه و نصب مه پاش و سایبان سازی در مسیر تردد زوار حسینی در شلمچه دانست و اعتبار موردنیاز برای اجرای را ۱۴ تا ۲۰ میلیون تومان برآورد کرد.

صدیقی موضوع پارکینگ را به‌عنوان دیگر نیاز احصا شده برای اربعین مطرح کرد و گفت: سال گذشته در مرز شلمچه ۱۷ هزار و ۹۰۹ خودرو توقف بالای ۲۴ ساعت داشتند که با توجه به اینکه امسال رشد ۵۰ درصدی جمعیت ۳۰ و درصدی پارکینگ انتظار می‌رود، باید ۳۰ درصد بر ظرفیت پارکینگ‌های شهرستان برای توقف خودروهای بالای ۲۴ ساعت افزوده شود.

وی افزود: آمار ارائه‌شده بدون لحاظ کردن خودروهای مسافرکش، بدرقه کننده و بازدیدکنندگان بود که برای کاهش بار ترافیکی و سامان‌دهی این نوع خودرو نیز باید پارکینگی برای توقف خودروهای زیر ۲۴ ساعت در نظر گرفته شود.

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان در بخش دیگری سخنانش در جلسه از ناهماهنگی در امر تردد اتباع خارجی در موسوم اربعین به‌عنوان دیگر موضوع نیازمند رسیدگی یادکرد و گفت: در برخی مسائل اتباع غیر ایرانی همچون مسائل مرتبط به اسکان، میزان بار، ظرفیت اتوبوس‌های حامل زائر و مسیر تردد نوعی ناهماهنگی در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که برای رفع این مسائل موارد این‌چنینی باید از راه‌های مختلف همچون اداره اتباع بیگانه به مرزهای شمالی و شرقی منتقل و در همان مرزهای ورودی هم رفع شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار