رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره درخواست مدیریت ارشد استان برای تمدید سال مالی ۹۷، گفت: هنوز موافقتی در این خصوص صورت نگرفته و تمدید آن منوط به موافقت شورای هماهنگی سران قوا است.
کد خبر: ۷۶۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 03 August 2019

امید حاجتی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع در دست بررسی و انجام هماهنگی هایی است ولی هنوز در این رابطه نتیجه ای به استان اعلام نشده است.

وی گفت: در آخرین روز دوره مالی یعنی ۳۱ تیر، این سازمان تنها اعلام کرد که هماهنگی هایی در حال شکل گیری است که دوره مالی سال ۹۷ تا ۳۱ شهریور تمدید شود.

دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان پایان دوره مالی را قانون تعیین کرده و هرگونه تغییرات در این راستا منوط به مصوبه مجلس شورای اسلامی و یا موافقت شورای هماهنگی سران قوا است، افزود: اگر تصمیمی برای تمدید دوره مالی صورت بگیرد این موضوع محدود به اعتبارات اسنادی خزانه است و دیگر منابع مالی تا ۳۱ تیر مهلت جذب داشته اند.

وی گفت: در روند جذب اعتبارات خزانه در پایان دوره مالی با دستور استاندار برخی از منابع به دیگر دستگاه های اجرایی که آمادگی جذب داشته اند جابجا شد تا از برگشت اسناد خزانه جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، به دلیل مشغله بخش زیادی از دستگاه های اجرایی خوزستان در دوره سیل امسال، درخواست تمدید دوره مالی اعتبارات سال ۹۷ خواست بیشتر مدیران استانی است تا از برگشت منابع به خزانه کشور جلوگیری شود.

گفتنی است،  استان خوزستان در سال ۱۳۹۷ در بخش اعتبارات تملک دارایی ­های سرمایه ه­ای معادل ۲۳ هزار ۶۱۳ میلیارد ریال با رشد بالغ بر ۱۰.۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ بیشترین رشد را در بین استان ­‌های کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار