رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و ۴۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 03 August 2019
40 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌شود

صبح امروز حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از بازارچه، پایانه مرزی ماهیرود و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این بازدید بیان کرد: سایت مرزی ماهیرود دارای صد هکتار است و بیشترین حجم مبادلات کالایی در سایت مرزی ماهیرود انجام می‌شود.

مرتضی صفدری‌زاده با بیان اینکه کاشی سرامیک، سیمان، هبلکس و ایزوگام بیشترین صادرات از مرز ماهیرود است تصریح کرد: عمدتا ترانزیت به سایر کشورها انجام می‌شود و 40 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌شود.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و توسعه و تسهیل در روند مبادلات کالا نیز یکی از اهداف منطقه ویژه است و یک سری مشکلاتی وجود دارد که بخشی به افغانستان و بخشی به خودمان برمی‌گردد.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 600 کامیون در مرز ماهیرود رفت و آمد می‌کنند و اگر پایانه مرزی 24 ساعته شود این ظرفیت به 2 هزار کامیون می‌رسد.

صفدری‌زاده گفت: زیرساخت‌های منطقه ویژه نیازمند توجه ویژه است و راه این سایت باید دوبانده شود تا تسهیل در روند مبادلات صورت گیرد و با انجام زیرساخت‌ها مرز پرسود شود.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار