نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس گفت: برخی مصوبات هیئت دولت با قوانین مناطق آزاد مغایرت دارد و اعمال ثبت سفارش کالا که باید در سرزمین مادری انجام شود مشمول مناطق آزاد نمی شود.
کد خبر: ۷۶۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 03 August 2019

جلیل مختار در جلسه بررسی موانع و مشکلات فرا روی منطقه آزاد اروند که با حضور نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: این مصوبه مناطق آزاد را با مشکل و محدودیت فعالیت مواجه کرده ضمن آنکه گردش مالی منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: در مجلس مکاتباتی را در زمینه ثبت سفارش کالاها با رئیس جمهور داشتیم که ضمن مشخص کردن جایگاه اعمال این مصوبه به صراحت بر عدم امکان اعمال این مصوبه در مناطق آزاد تاکید کردیم، وضوع ثبت سفارش کالا از طریق وزارت صمت پیگیری و در این باره پیشنهاداتی نیز به هیئت وزیران ارائه شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اعمال این مصوبه در منطقه آزاد اروند سبب بروز مشکلاتی در بحث درآمدزایی شده به نحوی که انجام امور معمول از جمله پرداخت حقوق و انجام پروژه های عمرانی و غیره را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

مختار با تاکید بر اینکه افرادی مدعی هستند که در مناطق آزاد قاچاق کالا انجام می شود و این در حالی است که تاکنون مصداق مشخصی برای این موضوع ارائه نشده است، یادآور شد: در زمینه قانون دست و پاگیر ثبت سفارش کالا برای مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی خواهان اصلاح آن شدیم تا در این باره قوانینی وضع شود که در آن شفافیت وجود داشته باشد و تجار بتوانند با دلگرمی به امر صادرات بپردازند.

وی گفت: اگرچه منطقه آزاد شدن شهرهای آبادان و خرمشهر توانسته تا حدودی خسارت ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کند اما در بحث زیرساخت‌های شهری آن‌گونه که باید و شاید کار نشده و محدودیت وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر در منطقه آزاد اروند به دلیل جاری نشدن کامل قوانین و مقرارات مربوط به مناطق آزاد و تحقق واقعی منطقه آزاد به معنای واقعی، شاهد بیکاری، وضع بد معیشیتی مردم و حتی فقر هستیم که باید مسئولان در این باره چاره اندیشی کرده و مشکلات را هرچه سریعتر حل کنند. شهرهای آبادان و خرمشهر شهرهای مرزی هستند که دست هایی نامرئی از آن سوی مرزها می خواهند به راه‌های مختلف به نظام ضربه بزنند لذا توجه و تلاش دولت در جهت رفع مشکلات منطقه آزاد اروند الزامی است.

مختار اظهار کرد: باید بکوشیم تا با انعطاف قانون به رفع مشکل مردم کمک کنیم. اکنون که دولت به طور جدی در جهت حل موضوع کوله بران ورود پیدا کرده تا آن را قانونمند کند، باید موضوع ورود کالاهای مسافری به این منطقه نیز مورد توجه خاص دولت قرار گیرد، حل مشکل ورود کالاها مسافری به آبادان در حقیقت کمک به معیشت مردم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک به بهبود صادرات و واردات کالا در واقع برای کمک به بهبود شرایط مردم انجام می شود، تصریح کرد: موضوع قاچاق کالا در مناطق صحت ندارد و نمی توان چنین برچسبی را به این مناطق زد چرا که در این باره گزارشات ملموس وجود ندارد و لذا به عنوان نماینده، در جهت احقاق حق مردم تلاش می کنیم.

مختار با تاکید بر اینکه برخی ها می خواهند با زدن برچسب قاچاق کالا برای مناطق آزاد و مرزی مشکل ایجاد کنند، یادآور شد: باید با بصیرت و روشن دلی مسائل را حل و فصل و رفع کنیم و برنامه های ایجابی را برای بهبود شرایط ایجاد کنیم تا معیشت مردم بهبود یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار