برای نخستین بار در کشور، طی تفاهم نامه ای ما بین اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان و اداره کل فنی و حرفه ای نظام آموزشی دوگانه در اصفهان پیاده سازی شد.
کد خبر: ۷۶۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 02 August 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتحادیه خودروهای سبک اصفهان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در گردهمایی نمایندگی های مجاز خودرو مرکز استان، با اعلام این خبر، گفت: این تفاهم نامه جهت آموزش و تعمیر خودروهای سبک ما بین اتحادیه خودروهای سبک و فنی و حرفه ای در بهمن ماه سال گذشته امضا شد و از اردیبهشت امسال این کلید خورد.

 
آرش اخوان طبسی تاکید کرد: با این تفاهم نامه در عمل 200 میلیارد خودرو به سیستم فنی و حرفه ای تزریق شد، در حالیکه این اداره در بهترین شرایط برای آموزش تنها یک دستگاه خودرو زانتیا، پژوه 206 و خودرو چِری داشت.
 
وی با بیان اینکه در دنیا یکی از موضوعات مهم در صنعت و خدمات نیروی کار ماهر است، گفت: پیشرفت و ترقی در دنیا در سایه نیروی متخصص ایجاد می شود.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه معضل بیکاری امروز دغدغه مسئولان است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام صنوف به دنبال نیروی کار هستند، اما فرد مناسب با آن شغل پیدا نمی شود که این اتفاق ما را به سمت بررسی نظام های پیشرفته مهارتی دنیا برد.
 
وی با بیان اینکه آموزش ها در دانشگاه ها و آموزش و پرورش در یک سیستم تئوری پیاده می شوند، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای 70 درصد به صورت عملی و 30 درصد به صورت تئوری است.
 
اخوان در خصوص نظام آموزشی دوگانه، گفت: در آموزش عملی این نظام، 30 درصد آموزش ها در واحد کارگاهی فنی و حرفه ای و 70 درصد دیگر در یک واحد صنفی و تولیدی و به صورت کاملا عملی ارائه می شود.
 
وی با بیان اینکه دو راهبرد اصلی نظام آموزش دوگانه، کار در محیط واقعی و ضمانت اشتغال است، تصریح کرد: نظام آموزش دوگانه استاندارد برای نخستین بار در یک صنف تاثیرگذار در حال پیاده شدن است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: اگر قرار است مشکل بیکاری کشور حل شود برای افراد جویای کار سیستم آموزش دوگانه باید پیاده شود، همچنین برای شاغلان صنعت سیستم صلاحیت حرفه ای باید پیاده شود.
 
وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه این صنف با فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی نمایندگی ها با وجود کمبود نیرو از ترس بیمه و اداره کار، در جذب نیروی جدید دچار تردید هستند، اما در این طرح اداره کل فنی و حرفه ای تعدادی نیروی رایگان دست به آچار را آموزش و تربیت می کند و تحویل بازار کار واقعی می دهد.
 
رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان در نیز این باره گفت: این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در مبحث علمی توسط اتحادیه خودروهای سبک اصفهان با جدیت و پیگیری  پیاده سازی می شود.
 
روح الله چلونگر با تضمین اینکه در این طرح نیروهای کار حرفه ای تربیت و زمینه اشتغال آنها فراهم می شود، اظهار کرد: در این طرح تمام  هزینه های صنفی حذف شده و شاهد اشتغال تضمینی  خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه طرح آموزش دوگانه هیچ هزینه ای برای واحد صنفی نخواهد داشت، تاکید کرد: اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک تمام هزینه های مربوط به اشتغال را در این مبحث  پذیرفته است.
 
 چلونگر با بیان اینکه در ابتدای طرح 17 نمایندگی مجاز خودرو به صورت پایلوت شرکت کرده اند، تاکید کرد: حتی اگر نمایندگی ها تمایل به کار با این نیروهای تربیت و آموزش دیده نداشتند، اتحادیه به این نیروها پروانه کسب رایگان می دهد، چرا که هدف اصلی بعد از تربیت نیروی حرفه ای و ماهر، ایجاد اشتغال در سال رونق تولیدو ایجاد اشتغال پایدار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار