روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد، موضوعی که به محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته هم تبدیل شد.
کد خبر: ۷۶۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 02 August 2019

آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه ایران، گفت: این کار خلاف عقل و قانون جهان است زیرا مگر می شود یک وزیر یک کشوری را تحریم کرد.

آنگونه که خبرگزاری ایرنا گزارش داده است،وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: البته دشمن بداند با این اقدامات به جایی نمی رسد و طبق سفارش های قرآن اگر صبر و تقوا داشته باشیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی داشته باشند، افزود: امروز هنوز برخی دم از مذاکره با آمریکا می زنند در حالی که دوستان آمریکا مانند ژاپن به ذلت کشیده شده اند.

جهان دوباره منطق هیتلری را تجربه می کند

امام جمعه شهر همدان نیز با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: این رفتارها نشانه افول خرد و منطق ترامپ است.

بنا بر گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان به تحریم وزیر امور خارجه کشومان از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا مصاحبه ها و اعلام مواضع کشورمان از زبان ظریف را تاب نیاورد و او را تحریم کرد.

وی این اقدام ترامپ را به رفتارهای هیتلر تشبیه کرد و گفت: جهان دوباره منطق هیتلری را تجربه می کند.

امام جمعه همدان افزود: تحریم وزیر امور خارجه ایران نه تنها نشان دهنده افول قدرت ترامپ بلکه حکایت از افول منطق و خرد او دارد. آمریکا از سویی ایران را دعوت به مذاکره می کند از سوی دیگر ظریف را که متولی مذاکره است تحریم می کند که این رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا بسیار بی منطق است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه ایران حاضر به مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: حاضر به مذاکره نیستیم چون طرف ما قواعد مذاکره را بلد نیست. ترامپ  اهل مذاکره نیست و هدف و منظور از گفت و گو تسلیم شدن ایران در برابر خواسته های آمریکا است و ملت ایران هرگز زیربار ظلم و ستم نمی رود.

 

ابوترابی فرد: آمریکا مقابل ایران زانو زده است

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم گفت: اگر حرکت و جهاد مردم کشورمان نبود، هرگز انقلاب اسلامی با چنین آثار و برکات ارزشمندی به ثمر نمی رسید.

آنطور که ایرنا نوشته است، امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیروزی های چشمگیر جبهه مقاومت و جوانان برومند ایران اسلامی در عرصه های گوناگون، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در برابر زورگویی و زیاده خواهی نامشروع نظام سلطه ایستاده است.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان و مستکبران غربی در برابر منطق و اقتدار ایران اسلامی زانو زده اند و این چنین عکس العمل های نابخردانه آنها را در حوزه های مختلف شاهد هستیم.

 

واکنش امام جمعه قم به تحریم ظریف

امام جمعه موقت قم نیز گفت: دشمنان و زورگویان بدانند ایران اسلامی و امت اسلامی در برابر زبان تهدید، تحریم، جنایت و تجاوز، از زبان زور و قدرت سالم نیز برخوردار است.

بنا بر گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان و ادامه تحریم های فزاینده دشمنان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دو زبان دارد، یکی زبان منطق و گفت وگو و حکیمانه است و آنجا که لازم باشد بکارگرفته می شود، زیرا حرکت ایران اسلامی یک حرکت منطقی و قانون مدارانه است.

وی در ادامه افزود: دومین زبان جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدید و تحریم مستکبران است که با اقتدار نظامی هرگز در برابر آنها تسلیم نخواهد شد و در برابر ظلم و تجاوز دشمنان، با تمام قدرت ایستادگی خواهد کرد. 

عضو فقهای شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: میان انعطاف و واگرایی و جمود و نقدناپذیری، راه سومی وجود دارد که ما نقدهای درست و صحیح را می پذیریم، اما با هیچ بهانه ای از اصول و آرمان ها و ارزشهای اسلامی و انقلابی خود دست برنمی داریم.

 

امام جمعه ارومیه: تحریم ظریف نشانه پستی دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل قومیتی و ایجاد اختلاف با هر عنوان حرام است، گفت: اتحاد و انسجام در مقابل دشمنان نیاز امروز ماست و هرکسی قصد خدشه‌دار کردن این اتحاد را دارد در مقابل خداوند متعال باید پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: تفاوت زبان و رنگ انسان از نشانه‌های الهی است و نباید از نشانه‌های الهی در مسیر منافع شخصی استفاده شود. 

وی با تاکید بر اینکه افراد نباید از این مسیر برای جذب رای در انتخابات پیش‌رو استفاده کنند، ادامه داد: وحدت و اتحاد را باید در جامعه حفظ کنیم و امکان سوءاستفاده را به برخی افراد ندهیم.

بنا بر گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه تحریم وزیر امور خارجه نشان از ضعف و پستی دشمن دارد، اضافه کرد: آمریکا چون در هر سیاستی در مقابل ایران شکست خورده، دست به این کار مضحک و خنده‌دار زده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار