کد خبر: ۷۶۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ 02 August 2019
نجفی : با مشارکت امور سینمایی وزارت ارشاد و ساازمان شهرداری ها و دهیاری ها و شهرداری یاسوج پردیس سینما امید یاسوج در محل ترمینال قدیم احداث می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، امان الله نجفی در مصاحبه با تابش آنلاین، هدف از سفر یک روزه  حیدری خلیلی، معاون توسعه و مدیریت منابع امور سینمای وزارت ارشاد را تشریح کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه و نیاز استان به سینما و مکان های فرهنگی که نقش مهمی در توسعه فرهنگ و هنر استان دارند، در جلسات متعدد با شهرداری یاسوج و امور سینمای وزارت ارشاد اسلامی، مصوب شد با مشارکت سه نهاد شهرداری یاسوج، امور سینمایی وزارت ارشاد و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، با محوریت شهرداری یاسوج سینمایی با طرفیت ٤٥٠ نفر در محل ترمینال قدیم یاسوج احداث شود.

وی ضمن اشاره به فعال بودن سینما هنر یاسوج گفت: این سینما با ظرفیت ٢٢٠ نفر  در حال ارائه خدمت به شهروندان یاسوجی است ولی نیاز به تجهیز و بروز رسانی دارد که به همت معاونت امور سینمایی  یک دستگاه سیستم پروژکشن به سالن سینما هنر اختصاص داده شد که در هفته آینده جایگزین می شود.

نجفی در خصوص پردیس سینمایی امید افزود: یا حضور دکتر حیدری خلیلی معاونت توسعه و مدیریت امور سینمایی وزارت ارشاد در مرکز استان پیش جلسه ای با شهردار یاسوج برگزار شد که در نتیجه مصوب گردید تفاهم نامه ای مبنی بر محوریت شهرداری یاسوج به عنوان بهره بردار اصلی تهیه زمین و ساخت و ساز پردیس را به عهده بگیرند و امور سینمایی وزارت ارشاد با نطارت و تهیه نقشه و پرداخت هزینه طراحی پس از اماده شده جهت تجهیز و راه اندازی این مجتمع مبلغ ٧٠٠ میلیون تومان کمک بلاعوض به شهرداری نماید.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز میلغ ٥٠٠ میلیون تومان به این طرح زیرساخت فرهنگی کمک می کند.

وی در ادامه افزود: با عنایت به اینکه اکثر شهرستان های استان بدون سینما هستند و ضرورت احداث این مکان فرهنگی در همه شهرستان ها احساس می شود، لذا در همین راستا با حضور معاونت توسعه و منابع امور سینمایی وزارت ارشاد سفری به مرکز دنا، شهر سی سخت داشتیم و با بررسی مجتمع ارشاد سی سخت مقرر شد امور سینمایی  مبلغ ١٠٠ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت خرید تجهیزات سالن سینما دیجیتال سی سخت اختصاص دهند.

 پردیس سینمایی امید یاسوج در زمینی به متراژ ١٠٠٠ متر مربع  مجهز به ٥ سالن و ظرفیت  ٤٥٠ نفر و اکران هم زمان ٥ فیلم جدید سینمایی  جهت نمایش مردم یاسوج به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار