معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام ؛
مردم استان ایلام در فرایند اهدای خون ۷۲ درصد مشارکت دارند در حالی که میانگین کشوری در این زمینه ۶۰ درصد است.
کد خبر: ۷۶۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 01 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری اظهار داشت: مردم استان ایلام در فرایند اهدای خون ۷۲ درصد مشارکت دارند در حالی که میانگین کشوری در این زمینه ۶۰ درصد است.

وی افزود: یکی از دلایل مشارکت بالای مردم استان ایلام در فرهنگ اهدای خون نشات گرفته از زمان جنگ تحمیلی است چراکه در آن زمان مردم استان به واسطه اینکه با وجود جنگ و بمباران در استان باقی ماندند و نیز تعداد مجروحان نیازمند به خون زیاد بود مردم به صورت خودجوش با حضور در پایگاه های انتقال خون نسبت به اهدای خون خود مبادرت و این فرهنگ غنی با اتمام جنگ همچنان در بین مردم استان ایلام به قوت خود باقی است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: یکی از تاثیرگذارترین راه های افزایش مشارکت عمومی برای اهدای خون در بین همه اقشار جامعه استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد اجتماعی و رسانه های جمعی است که با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درست به مردم در مورد مزایای اهدای خون آنها را نسبت به این عمل نیک و انسان دوستانه ترغیب کنند.

نوذری با بیان اینکه اهدای خون یک فرایند همگانی و مدنی است، گفت: اهدای خون باعث تغییر نگاه جامعه از فردگرایی به جمع گرایی می شود و در این راستا نقش انجمن های مردم نهاد اجتماعی غیر قابل انکار است و باید این ثمن ها با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: سلامت جسمی و فکری افراد موجب ایجاد جامعه ای سالم؛ پرنشاط و پویا می شود و اهدای خون نقشی موثر، شگفت انگیز و اثبات شده در حفظ سلامت فرد اهداکننده دارد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام هم گفت: جمعیت اهداکنندگان مستمر کشور به ازای هر یک هزار نفر ۲۷ نفر و در استان ایلام این تعداد ۲۸ نفر به ازای هر یک هزار نفر است و این نشان از مشارکت بالای مردم استان ایلام در مقایسه با نُرم کشوری است.

دکتر سحر سنایی یادآور شد: روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه می کنند و میزان مشارکت در استان ایلام در مقایسه با جمعیت آن قابل قبول و مطلوب است هرچند انتظار می رود که سطح مشارکت عمومی در اهدای خون افزایش یابد.

وی افزود: خون و فرآورده های خونی روزانه به مصرف بیماران مختلفی چون مادران باردار، بیماران و مصدومان نیازمند عمل جراحی، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و ... می رسد و بنابراین باید با همراهی مردم نیازهای خونی این اقشار تامین شود.

به گزارش ایرنا، در این همایش که با مشارکت جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت، اهداکنندگان مستمر خون و فعالان این حوزه مورد تقدیر قرار گرفتند و نیز تفاهم نامه ای مشترکی بین پایگاه انتقال خون، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و خانه هنرمندان منعقد شد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار