سرپرست شیلات خوزستان گفت: مجموع خسارات وارده به بخش دولتی وخصوصی شیلات خوزستان به مبلغ یک هزار و 700 میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۷۶۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 31 July 2019

غلامرضا افتخاری نسب در رابطه با میزان خسارات وارده از سیل اخیر به شیلات خوزستان اظهار کرد: مجموع خسارات وارده به بخش دولتی وخصوصی شیلات خوزستان به مبلغ یک هزار و 700 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: بخش عمده خسارات وارده در بخش خصوصی متوجه آبزی پروران شهرستان شوشتر و در بخش دولتی عمده آسیب‌ها مربوط به شهرستان کارون بوده است.

سرپرست شیلات خوزستان گفت: با فروکش کردن سیل ارزیابی‌های میدانی توسط کارشناسان اداره شیلات به منظور تعیین میزان خسارات در قالب کارگروه شهرستان و استان انجام شد ودستورالعمل اجرایی نحوه و چگونگی پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان و همچنین فرم‌های برآورد خسارت در اختیار شیلات شهرستان‌های خسارت دیده قرار گرفت.

افتخاری نسب بیان کرد: مطابق دستورالعمل مصوب، برای هر هکتار مزرعه گرمابی 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 50 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است و در خصوص مزارع سردابی میزان کمک بلاعوض برای هرتن مزرعه سردابی 80 میلیون ریال و میزان تسهیلات برای هر هکتار از این مزارع 500 میلیون ریال است.

وی عنوان کرد:  با توجه به این که کلیه پرداخت‌ها از طریق سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سامانه سجاد) صورت می‌گیرد اطلاعات مربوط به هر بهره‌بردار پس از تکمیل فرم های مربوطه و تائید در کارگروه شهرستان و استان در این سامانه ثبت می‌شود.

فخاری نسب گفت: تا کنون مجموع 202 پرونده خسارت آبزی پروری در شهرستان‌های آسیب دیده تشکیل شده است که از این تعداد 131 پرونده ثبت نهایی، 17 پرونده در دست ارزیابی و 27 پرونده ثبت اولیه شده‌اند.

وی افزود: از 131 پرونده‌ای که ثبت نهایی شدند، طبق استعلام از بانک کشاورزی تسهیلات 9 بهره بردار در شهرستان هویزه و کمک بلاعوض 3 بهره بردار در شهرستان شادگان به حساب آنها واریز شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار