رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان از دستگیری متخلف حمل، عرضه و نگهداری یک آهوی وحشی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 31 July 2019

مصطفی حق‌زاده اظها کرد: اخیرا گزارشی مبنی بر اینکه یک نفر در منزل مسکونی خود در هندیجان اقدام به نگهداری غیرمجاز یک راس آهوی وحشی کرده، اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: به همین منظور بامداد روز گذشته (7 مردادماه) با همکاری نیروی انتظامی و محیط زیست و با اخذ مجوز قضایی، آهوی وحشی از منزل این فرد کشف و فرد متخلف دستگیر شد.

حق‌زاده با بیان اینکه این متخلف جهت پیگیری مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، گفت: آهوی کشف شده نیز به علت آسیب دیدگی به کلینیک دامپزشکی شهرستان انتقال یافت.

وی بیان کرد: پس از اقدامات اولیه و هماهنگی با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان و اعزام همکاران اداره رامهرمز به شهرستان هندیجان، این آهو به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان بیان کرد: مطابق لیست IUCN، آهو جزو پستانداران وحشی حمایت شده است و گونه‌هایی از آهو در استان خوزستان در سایت پرورش و تکثیر آهو در منطقه حفاظت شده دیمه در رامهرمز و منطقه حفاظت شده میشداغ در دشت آزادگان توسط ادارات حفاظت محیط زیست این شهرستان‌ها حفاظت و حراست می‌شوند.

وی گفت: طبق بند الف ماده 10 قانون شکار و صید و بند ج ماده 12قانون مذکور حمل ،عرضه و نگهداری جانوران وحشی حمایت شده بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع و جرم محسوب می شود و مرتکبین به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: محیط زیست ، آهوی وحشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار