مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین : تسهیلات ویژه اشتغال زایی به کارآفرینان و مددجویان در قالب طرح راهبری شغلی پرداخت می شود.
کد خبر: ۷۶۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 31 July 2019

تسهیلات ویژه اشتغال به راهبران شغلی پرداخت می شود

به گزارش تابناک قزوین ، کمیته امداد امام (ره) سیاست توانمندسازی مددجویان را با محوریت ایجاد فرصت های شغلی پایدار دنبال می کند.

وی ادامه داد: تجربه به دست آمده از مشاغل ایجاد شده به همراه شرایط روز جامعه منجر به ارتقای مدل اشتغال زایی شده به طوری که تسهیلات ویژه در این بخش به کارآفرینان و مددجویان در قالب طرح راهبری شغلی پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طرح راهبری شغلی توجه ویژه ای به فروش تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد، در این طرح مددجویان به کارآفرینان حرفه‌ای استان که تجارب موفق دارند، معرفی و کارآفرینان از صفر تا صد شغل مربوطه را راهبری می‌کنند.

وی تصریح کرد: بررسی های میدانی نشان می دهد که بخش خصوصی در مدیریت هزینه‌ها می تواند موفق‌تر عمل کند از این رو در سیستم نظام راهبری، از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌هایی که می توانند هدایت شغلی مددجویان کمیته امداد را عهده ‌دار شوند، استفاده می‌شود.
مومنی گفت: کارآفرینان آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم را به مددجویان ارائه داده و مواد اولیه را برای آنان تامین می‌کنند؛ محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط وی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
وی افزود: طرح‌های اشتغال پیشنهادی توسط اقتصاد دانان و اساتید دانشگاه که از بدنه کمیته امداد نیستند، کارشناسی و به لحاظ میزان بازدهی و بازگشت سرمایه بررسی می‌شود و پس از ارزیابی دقیق و تایید برای انعقاد تفاهم‌نامه اقدام خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی هم به کارآفرینان و هم به مددجویان واگذار می‌شود، تصریح کرد: هر کارآفرین و شرکت تولیدی که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بین مددجویان کمیته امداد تامین کند به ازای اشتغال هر نفر با بیمه و قوانین کار مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند همچنین برای تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش نیز تسهیلاتی برای آنان درنظر گرفته‌ شده است.
وی درباره جزییات طرح‌هایی که تاکنون منجر به انعقاد تفاهم‌‌نامه شده است، گفت: قراردادی با یک راهبر شغلی در زمینه تأمین مواد اولیه و محصولات برای مددجویان فعال در زمینه میوه و سبزی خشک منعقد شده است که زمینه اشتغال ۲۰ نفر تاکنون فراهم شده و پیش بینی می کنیم این ظرفیت به ۱۰۰خانوار تحت پوشش کمیته امداد برسد.

مومنی تصریح کرد: در حال مذاکره با یک راهبر شغلی دیگر در حوزه تولید محصولات مرتبط با لوازم خانگی هستیم که با نهایی شدن توافق ها، این موضوع نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآورشد: با اجرای طرح راهبری شغلی؛ کارآفرینان، طرح های اشتغال زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، با انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه اقدام می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار