مدیر امور آب شهرستان ارومیه با اشاره به میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه گفت: تاکنون 735 میلیون مترمکعب آب از روضه‌چای، شهرچای، نازلوچای و باراندوزچای، به سمت دریاچه رهاسازی شده که افزایش دو برابری رهاسازی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۶۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 30 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی خرم امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه با اشاره به میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تاکنون 735 میلیون مترمکعب آب از روضه‌چای، شهرچای، نازلوچای و باراندوزچای، آب به سمت دریاچه رهاسازی شده که افزایش دو برابری رهاسازی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حجم کنونی دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه در درون خود چهار میلیارد و 350 میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور آب شهرستان ارومیه در ادامه با اشاره به اقدامات شهرستان ارومیه در مهار سیلاب گفت: این اقدامات از اواخر سال گذشته آغاز شده و 35 دستگاه به صورت متناوب با امور آب همکاری کردند و تاکنون 25 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها انجام شده است.

 وی اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده معلوم شد که وقوع سیلاب در سالیان گذشته ناشی از متصرفات بوده و بنابراین در سال گذشته آزادسازی‌ها انجام و مشکلات رفع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار