مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین : دراثر وقوع سیل در سال جاری ۲۷۰ روستا در استان متاثر شدند و ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت به ابنیه و زیرساخت ها وارد شد.
کد خبر: ۷۶۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 30 July 2019

270روستا بر اثر سیل خسارت دیدند

 به گزارش تابناک قزوین،هفتمین جلسه کارگروه جبران خسارت سیل به منظور ارائه گزارشی از سامانه سجاد پیش از ظهر دوشنبه به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری در سالن ستاد بحران استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

قدرت الله مهدیخانی در این جلسه گفت: در سال جاری بر اثر وقوع سیل در استان بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد که تاکنون فقط ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای توزیع بین آسیب دیدگان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به صورت تسهیلات ۴ درصدی با بازپرداخت ۴ ساله و یک سال تنفس برای متقاضیان داده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: در اثر وقوع سیل در استان تعداد ۲۷۰ روستا از عواقب آن متأثر شدند و پس از تمهیدات لازم تاکنون ۱۱۰۰ نفر در سامانه سجاد ثبت نامه کرده‌اند تا از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.
مهدیخانی اظهار داشت: تاکنون ۲۹۷ نفر از آسیب دیدگان ناشی از سیل برای دریافت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند تا از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

وی افزود: همچنین ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیش بینی شده که در این راستا ۲۱۰ نفر از افراد تحت پوشش می‌توانند از این کمک‌ها برخوردار شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بیمه خانه‌های روستایی اختصاص داده شده که تا سقف ۵۰ میلیون تومان این تسهیلات داده می‌شود که ۱۵ میلیون تومان برای اسباب خانه و ۳۵ میلیون تومان برای خسارت ساختمان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مبلغ ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان هم برای پروژه‌های عمومی و عام المنفعه اختصاص خواهد یافت که اجرای آن توسط جهاد کشاورزی با اولویت روستاها صورت می‌گیرد.

مهدیخانی اضافه کرد: شش میلیارد تومان نیز برای لایروبی رودخانه‌ها، احداث دیواره، به شهرداری هایی که در مسیر رودخانه‌های سیل خیز هستند پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار داشت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم برای تأمین خسارت زیرساخت شهرداری‌ها پیش بینی شده و دو میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان هم به دهیاری‌هایی که از ناحیه ماشین آلات، کانال آبرسانی و پل‌ها و ابنیه دچار خسارت شده‌اند پرداخت خواهد شد.

270روستا بر اثر سیل خسارت دیدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار