مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مطرح کرد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران سرانه بودجه فرهنگی و هنری این استان را ۴۷ تومان اعلام کرد و گفت: در این استان هیچ تناسبی بین زیر ساخت های فرهنگی و هنری و فعالان این حوزه وجود ندارد.
کد خبر: ۷۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره مطبوعات که با حضور رسانه‌ها برگزار شد، استان تهران را برخلاف دیدگاه‌های عمومی استانی کم برخوردار دانست و اظهار کرد: تهران در دل مطالبات ملی گم‌شده است، استان تهران در حوزه فرهنگی آموزشی و اجتماعی استانی بسیار محروم است.

سهم هر نفر از بودجه فرهنگی استان تهران فقط47 تومان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران زیرساخت‌های استان تهران را بسیار ضعیف دانست و گفت : سرانه بودجه فرهنگی استان تهران ۴۷تومان است که بسیار کم است و رسانه‌ها باید این جشنواره را فرصتی بدانند برای انعکاس این محرومیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌ها تا این محرومیت‌ها نشان دهند.

جاودانی درباره بیمه خبرنگاران حق التحریر نیز افزود: بودجه لازم برای این امر تخصیص داده نشده است.

سالانه250 هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می‌شود

امین بابایی مدیر روابط عمومی استانداری تهران نیز در این نشست با اشاره به محرومیت استان تهران اظهار داشت: بعد از سیستان و بلوچستان استان تهران کم برخوردارترین استان کشور ازلحاظ امکانات آموزشی است؛ نوسانات مدیریتی یکی از دلایل این محرومیت‌ها است و باید تلاش کنیم نگاه‌هایی که استان تهران را برخوردار می‌داند، تغییر کند.

وی گفت: سالانه 250هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود اما زیرساخت‌های لازم متناسب با این افزایش جمعیت ایجاد نمی‌شود و این باعث ایجاد مشکلات متعددی خواهد شد رسانه ها می‌توانند تا اینمشکلات را پیگیری کنند و در حل آن موثر واقع شوند. 

مهرشاد کاظمی معاون رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه داد و اظهار کرد: در استان تهران به جز شهر تهران، ۹۶نشریه استانی، روزنامه، وهفته نامه وجود داشت که از سال گذشته ۲۸نشریه و هفته نانه و پایگاه به این مجموعه اضافه شده است‌.

معاون رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: ساماندهی دفاتر نمایندگی نشریات سراسری و آمارگیری از تعداد خبرنگاران استان از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

جشنواره مطبوعات فرصتی مناسب برای دیدن مشکلات استان

میلاد زارعی دبیر جشنواره مطبوعات نیز با اشاره به اهمیت جشنواره مطبوعات اظهار کرد: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی است تا به محرومیت‌های استان تهران و آسیب‌های اجتماعی مختلفی که این استان با آن روبه روست پرداخته شود.

وی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای حضور فعال در این جشنواره گفت: درصورت استقبال فرصت ارسال آثار تمدید خواهد شد، ۲۵ مرداد ماه پایان داوری جشنواره و اختتامیه آن در پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار