مخاطب تابناک تهران خبرداد؛
مخاطب سایت تابناک تهران در پیامی از اقدام عجیب نمایندگی کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در اسلامشهر خبرداد و گفت: مسئول آموزشی آموزشگاه شرط شرکت در آزمون را خرید کتاب دانسته و حتی دانش آموز را از خرید این کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب نیز منع کرده است.
کد خبر: ۷۶۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مخاطب تابناک تهران در پیامی به این پایگاه خبری تحلیلی از اقدام عجیب کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی برای فروش کتاب‌های این کانون و شرکت در کلاس‌های آن خبرداد؛ متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

من به‌همراه یکی از دوستانم برای ثبت نام اقدام کردیم و به دفتر قلم‌چی واحد دختران اسلامشهر مراجعه کردیم؛ قصد ما فقط ثبت نام در آزمون‌ها بود.

بعد از ورود یه دفتر این واحد آموزشی، به اجبار برای ما مشاوره‌ای گذاشتند و حدود ۱۰ دقیقه خانمی با قصد تاثیر گذاشتن بر ما، اصرار بر ثبت نام در کلاس های قلم‌چی داشتند و می‌گفتند اگر شما کلاس هارو شرکت نکنین در آزمون های قلم‌چی تراز خوبی نخواهید داشت. ما نظرمان را تغیر ندادیم و خانم مشاور گفتند «پس خودتون میدونین» گوشی تلفن همراه‍شان را برداشتند و مشغول به کارکردن با آن شدند؛ ما نیز فرم ثبت نام آزمون‌ها را پر کرده و تحویل دادیم.

پس از تحویل مدارک مربوطه به قسمت مالی مراجعه کرده و گفتند می‌بایست مبلغ ۱۴۴۳۰۰۰ هزار تومان برای پشتیبان و آزمون‌ها را پرداخت نماییم، این اتفاق درحالی رخ داد که پیش از این از سوی مسئولین این آموزشگاه اعلام شده بود که به دلیل قرارداد با مدرسه ما، شهریه مربوطه شامل تخفیف خواهد شد و کاهش پیدا خواهد کرد.

کارت عابربانک پدرم را که امانت به بنده داده بود، به جهت پرداخت شهریه به منشی دادم و ایشان با رفتار بسیار نامناسبی دوبار کارت کشیدند، یک بار۱۱۱۳۰۰۰ هزار تومان و یک بار ۳۳۰۰۰۰هزار تومان؛ بنده سوال کردم که چرا دوبار کارت کشیدید و ایشان بدون هیچگونه پاسخی کار خودشان را انجام دادند.

پس از گذشت چند روز از ثبت نام، با منزل ما تماس گرفتند و گفتند که تشریف بیارید به آموزشگاه و کتاب‌هایتان را تحویل بگیرید؛ بنده تعجب کردم چراکه کتابی از قلم چی سفارش نداده بودم و حتی در فرم ثبت نام هم از خرید کتاب صحبت نشده بود. به همین جهت با یکی از آشنایان که در شهرستان میانه ساکن هستند و در قلم چی ثبت نام کرده بودند تماس گرفتم وموضوع را شرح دادم، ایشان نیز گفتند مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ هزار تومان را به عنوان شهریه پرداخت کرده‌اند؛ از آن‌جا ما متوجه شدیم که مابقی مبلغ را که جدا حساب کردند و کارت کشیدند مبلغ کتاب بوده است و بدون اینکه حتی به بنده و دوستم اطلاعی داده شود آن را از ما دریافت کردند.

به آموزشگاه مراجعه کردیم و گفتند باید با مسئول آموزشی آموزشگاه صحبت کنید؛ بنده به خانم مسئول گفتم که من ودوستم فقط قصد شرکت در آزمون‌های قلم چی راداشتیم وایشان گفتند «ثبت نام بدون خرید کتاب امکان پذیر نیست» من پرسیدم اگر کتاب هارا نخواهم بایدچه کار بکنم، ایشان نیز در جواب گفتند «شما چنین حقی رو ندارین، اگه کتابای قلم‌چی رو نداشته باشین نتیجه آزمون‌های شما مطوب نخواهد بود و پشتیبان شما از روی کتاب‌ها به شما تکلیف خواهند گفت».

بنده در پاسخ به مسئول آموزشی آموزشگاه گفتم شاید دانش آموزی کتاب‌های قلم چی مورد پسندش نباشد و یا همانند من از همین کتاب‌ها داشته باشد، چرا باید با اجبار این کتاب‌ها به دانش آموز تحمیل شود. ایشان نیز در جواب گفتند « قطعا کتاب های ما جزو بهترین کتاب های آموزشی محسوب می شوند و شما حق خرید کتاب انتشارات دیگر و یا کتاب قلم چی را از نمایشگاه کتاب و باید از خودمان تهیه کنید، چون سایت بدون خرید کتاب شمارا به عنوان دانش آموز قلم چی ثبت نمی کند» بنده پرسیدم اگر قلم چی سایت جامعی دارد پس چرا قوانین اسلامشهر با قوانین شهرستان میانه متفاوت است؟ مگر آنها کتاب لازم ندارند؟ در آخر مجبور به انصراف و درخواست باز گرداندن شهریه شدم، اما گفتند شما باید در آزمون پیش رو یعنی ۴ مرداد شرکت نمایید و بعداز آن شما از مجموعه دانش آموزهای قلم چی خارج خواهید شد و شهریه باز گردانده خواهد شد.

به گزارش تابناک تهران؛ سوال اینجاست که نمایندگی کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در اسلامشهر به چه دلیل این اقدام را انجام داده است؟ آیا هیچگونه نظارتی بر رفتار نیروهای فعال در نمایندگی‌های این کانون وجود ندارد؟

بدون شک اینگونه رفتارها از سوی نمایندگی کانون‌های معتبر آموزشی چون قلم‌چی نه تنها موجب خدشه‌دار کردن اعتبار آن‌ها، بلکه موجب از دست دادن دانش‌آموزها و دانشجوهای دیگر نیز خواهد شد و با این شرایط قطعا روز به روز مخاطبین مربوط به این مجموعه کاهش پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار