کد خبر: ۷۶۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 29 July 2019

تابناک / قرعه‌کشی لیگ دسته یک فوتبال روز (شنبه)برگزار شد و از نکات جالب توجه این قرعه‌کشی می‌توان به این نکته اشاره کرد هنوز حضور چهار تیم برای فصل آینده در مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 
 
 

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، قرعه‌کشی لیگ دسته یک فوتبال روز (شنبه)برگزار شد و از نکات جالب توجه این قرعه‌کشی می‌توان به این نکته اشاره کرد که هنوز حضور چهار تیم برای فصل آینده از لحاظ مدیریتی در مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

البته حضور مربیان نام آشنا و چند مربی که در گذشته بازیکنان بزرگی بودند و تجربه اول خود را از لحاظ مربیگری پشت سر می‌گذرانند از نکات مهمی است که می‌توان به آن توجه کرد و این اتفاق باعث خواهد شد تا لیگ بسیار هیجان‌انگیزی را نسبت به سالیان گذشته شاهد باشیم.

ناامیدی انزلی چی‌ها از صعود به لیگ برتر

ملوان‌بندرانزلی از جمله تیم‌هایی است که با وجود حضور در قرعه‌کشی ممکن است سهامش در آینده‌ای نه چندان نزدیک واگذار شود. هنوز شرایط مدیریتی، مربیگری و ... در این تیم مشخص نیست و با این شرایط برای حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور کار سختی پیش‌روی خود دارند و به احتمال زیاد یک فصل دیگر را باید در لیگ دسته یک سپری کنند. انزلی‌چی‌ها نه مربی دارند و نه خبری از جذب بازیکن است و فعلا باید منتظر تعیین و تکلیف شرایط مدیریتی باشند.

تیم بی رمق خونه به خونه در آستانه واگذاری

خونه به خونه که تحت مالکیت قاسم حسن‌زاده قرار داشت، عطای حضور این تیم در لیگ یک را به لقایش بخشید و امتیاز تیمش را به مسئولان شهر خراسان‌رضوی واگذار کرد، هر چند که مشکل خروج از استان مانع این انتقال شده است. نادر دست‌نشان به عنوان سرمربی از سوی مسئولان این باشگاه معرفی‌شده اما با این وجود هنوز مشخص نیست این تیم با چه نامی در مسابقات لیگ دسته یک شرکت خواهد کرد.

البته امروز رئیس هیئت فوتبال استان مازندران عنوان کرده که این تیم حق خروج از استان را ندارد و با این تصمیم شرایط خونه به خونه سخت‌تر از قبل هم شد.

الوند کارون در آستانه غرق شدن!

کارون اروند خرمشهر که سرمربیگری آن بر عهده محمد علوی سرمربی فصل گذشته استقلال خوزستان است صحبت‌هایی مبنی بر فروش این تیم به داماش گیلان شنیده می‌شد که این انتقال منتفی شد. از سوی دیگر علوی تجربه خیلی ناموفقی در استقلال خوزستان داشت و نتوانست مانع از سقوط این تیم به لیگ آزادگان شود و باید منتظر ماند و دید آیا می‌تواند کارنامه موفقی در کارون اروند از خود بر جای بگذارد یا خیر.

البته الوندی‌ها ابتدا باید تکلیفشان مشخص شود و پس از آن در اندیشه مراحل بعدی باشند.

بیات‌لو به دنبال دفاع از حیثیت فوتبال ارومیه

نود ارومیه یا همان گسترش فولاد سابق پس از سال‌ها می‌تواند دوباره به لیگ برتر بازگردد، هر چند که بدهی‌های زیاد از دوران گذشته شرایط را مقداری برای این تیم با مشکل مواجه کرده است. وحید بیات‌لو سرمربی این تیم است و در حال تلاش هست تا بتواند نتایج خوبی را در لیگ دسته یک کسب کند و از حیثیت فوتبال ارومیه دفاع کند.

البته مسئولان این تیم نیز سخت به دنبال سرمربی درجه یک می‌گردند و مشخص نیست که تکلیف نیمکت این تیم چه خواهد شد.

محبوبیت نظرمحمدی چه سرنوشتی را برای سپیدرود رقم خواهد زد

تیم سپیدرودرشت که با علی نظرمحمدی برای فصل آینده به توافق رسیده، با جذب نفرات جدید در تلاش هستند تا پس از یک فصل دوری از لیگ برتر دوباره به بالاترین سطح اول فوتبال ایران بازگردند. او در گذشته هم سابقه حضور در این تیم را داشته و به نوعی از محبوبیت خاصی در بین مردم گیلان برخوردار است و باید دید با این وضعیت پتانسیل بازگرداندن این تیم را به لیگ برتر دارد یا خیر.

سپیدرودی‌ها فعلا شرایط خوبی دارند و یکی از گزینه‌های صعود به حساب می‌آیند اما باید دید که این شرایط در آ؛از و ادامه لیگ یک نیز تداوم دارد یا خیر؟

ربیعی به دنبال معجزه در کرمان

مس کرمان برای فصل جدید محمد ربیعی مربی نام آشنای ایران را به عنوان سرمربی خود برگزیده است. او پیش‌تر سابقه سرمربیگری در تیم‌هایی چون بادران تهران، آلومینیوم اراک و شهرداری بندرعباس داشته و باید دید معجزه ربیعی منجر به این خواهد شد تا کرمانی‌ها پس از سیرجان بتوانند یک تیم دیگر ار راهی لیگ برتر کنند؟

پرسپولیس پاکدشت از دیگر تیم‌هایی است که برای فصل جدید بازیکن اسبق سرخابی‌ها را روی نیمکت خود نشانده و با این اتفاق سودای صعود به لیگ برتر را در سر دارند اما به نظر نمی‌رسد با نفراتی که نیکبخت جذب کرده، امید چندانی داشته باشند تا بالاتر از میانه جدول قرار بگیرند.

فرهاد کاظمی که از نیم فصل گذشته سرمربی بادران شده خیلی زود برای فصل جدید دست به کار شده و با خرید چند بازیکن و کنار آن بازی‌های دوستانه پیش فصل می‌خواهد یک تیم آماده را مهیای حضور در ماراتن مسابقات کند. دایی فرهاد که در بیشتر تیم‌ها کارنامه موفقی را بر جای گذاشته و فصل گذشته نیز تا نیم فصل به همراه سرخپوشان پاکدشت در صدر قرار داشت، در فصل جدید رویای حضور در لیگ برتر را دارد.

بادرانی‌ها چند سالی است که هزینه‌های گزافی انجام می‌دهند و باید دید که امسال سرانجام می‌توانند لیگ برتری شوند یا خیر؟

استقلال خوزستان که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت مجیدباقری نیا را سرمربی خود انتخاب کرده و با این انتخاب به نظر می‌رسد مسئولان این باشگاه آبی‌پوش خوزستانی به دنبال این هستند تا با کسب نتایجی خوب در هفته‌های ابتدایی لیگ، خودشان را در جمع مدعیان قرار دهند و دوباره لیگ برتری شوند. نکته عجیب اینکه تیم استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم با ویسی توانست قهرمان لیگ برتر شود اما اکنون باید در یک سطح پایین‌تر مسابقاتش را دنبال کند.

قشقایی شیراز، عنایتی را به عنوان سرمربی خود منصوب کرده است. او که در پاس همدان، سیاه‌جامگان و صبای قم هم سابقه سرمربیگری دارد به دنبال این است تا در لیگ یک خودش را از نظر فنی به اثبات برساند و نشان بدهد پتاسیل و توانمندی او مربیگری در تیم‌های لیگ برتری است نه لیگ آزادگان. شیرازی‌ها چند سالی می‌شود که در لیگ برتر نماینده ندارند و اکنون توقع بالایی داشته تا آقای گل سابق لیگ برتر، این تیم را به لیگ برتر بیاورد.

مس کرمان با سرمربیگری مجتبی حسینی در فصل نقل و انتقالات چندان مهره کارآمدی را جذب نکرده و شاید این اتفاق باعث شود تا حسینی مانند گل ریحان در کرمان هم به نتیجه خوبی دست نیابد. باید دید آیا این سرمربی جوان مازندرانی می‌تواند معادلات را بر هم بزند و با دستانی خالی کرمانی‌ها را به لیگ برتر بیاورد یا خیر.

خوشه طلایی با محسن عاشوری قرارداد بسته و دنبال این است تا خقانیت خود را در لیگ یک اثبات کند اگر چه مقداری دستیابی به این مسئله سخت است اما مردم ساوه از بازیکن سابق پرسپولیس توقع دارند تا شاید بتواند شگفتی‌آفرین شود و تیمش را لیگ برتری کند.

نیروی زمینی هم با امید روانخواه از لیگ دو به لیک یک صعود کرده و امیدوار است با اتکا به بازیکنان سرباز و جوانانی که در اختیار دارد مانند فصل گذشته در این فصل هم به نتیجه خوبی دست یابد. تیم نیروی زمینی تلاش می‌کند به آرامی خودش را به تیم‌های بالانشین لیگ نزدیک کند تا اگر شرایط باب میل این تیم فراهم شد برای نخستین بار تجربه لیگ برتری‌شدن را بچشد.

آرمان گهرسیرجان با سرمربی‌گری قاسم شهبا در لیگ یک حضور دارند و شاید رویایی مثل گل گهر سیرجان در سر داشته باشند و بر خلاف تصور همگان سیرجانی‌ها را در لیگ برتر صاحب تیم کنند. سیرجانی که امسال در لیگ برتر یک تیم دارد و به نوعی انگیزه مضاعفی نیز برای سایر تیم‌ها ایجاد کرده است.

گل ریحان البرز با هدایت محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی، تیم خوبی را تشکیل داده و امیدوارند بر خلاف نام اکسین البرز بخت و اقبال به این تیم رو کند و مانند دوران بازیگری در دوران مربیگری هم نتایج خوبی بگیرد. نصرتی خیلی چراغ خاموش کارش را دنبال می‌کند و هرچند در فصول گذشته ریخت و پاش‌های زیادی از سوی این تیم شاهد بودیم، در این فصل خبری از این ریخت و پاش‌ها نیست.

گل ریحانی‌ها بزرگترین رقیبشان همان حواشی اخیر است و شاید مدیریت این حواشی و کشیدن دندان طمع بتواند کمک زیادی به این تیم کند.

یونس باهنر که این فصل سرمربی شهرداری تبریز شده با مشکلات فراوانی چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ فنی دست و پنجه نرم می‌کند و به نوعی می‌توان گفت این تیم فاصله زیادی با دو تیم دیگر تبریزی یعنی تراکتورسازی و ماشین‌سازی دارد و خیلی بعید است که کاری از پیش ببرد. باهنر قطعا روزهای سختی در پیش دارد و باید دید که در پیچ و خم روزهای سخت لیگ یک این مدافع خوش اخلاق سابق کشورمان چگونه عمل خواهد کرد.

آلومینیوم به سراغ محمود فکری مربی لیگ یک بَر رفته و پس از چندین سال یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در لیگ برتر به حساب می‌آید و با جذب چند بازیکن توانمند و خوب سعی دارد هر طور شده خودش را از تیم‌های دیگر جدا کند و به لیگ برتر راه یابد. البته اراکی‌ها نیز بزرگترین رقیبشان همان حواشی است. حواشی که در کنار باندهای مخوف فوتبالی در اراک در این سال‌ها این تیم بدون مشکل مالی را با مشکلات عدیده و حواشی ریز و درشت همراه کرده است.

اما امسال شرایط به کلی متفاوت است و باید دید که هیئت مدیره، مدیرعامل و سرمربی جدید تا چه اندازه توانایی کنترل این شرایط را دارند.

فجرسپاسی با داوود مهابادی قصد دارد یک سال دیگر هم برای لیگ برتری شدن دست و پا بزند تا شاید این دست و پا زدن منجر به این شود تا امسال نتیجه خوبی عاید شیرازی‌ها شود و پس از سال‌ها حضور دوباره این تیم در لیگ برتر را باشیم. این تیم شیرازی خیلی بی سر و صدا کارش را دنبال می‌کند و باید دید در نهایت چه اتفاقی برای آن رخ خواهد داد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که موضوعی که در لیگ یک بیشتر از همه به چشم می‌خورد مسئله شرط‌بندی بین تیم‌ها است و باید نهادهای مربوطه در فوتبال از همین هفته‌های آغازین به این موضوع ورود کنند تا در فصل جدید شاهد دیدن چنین مسائلی نباشیم. همچنین فصل جدید رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور جز معدود فصل‌هایی در سال‌های اخیر است که بدون حضور حتی یک مربی خارجی برگزار خواهد شد و همین اتفاق بدون شک روی کیفیت مسابقات تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد مشکلات ارزی اخیر روی جذب مربیان خارجی نیز تاثیر به سزایی گذاشته و باعث شده تا مربیان خارجی از دایره انتخابات تیم‌های لیگ یکی خارج شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار