مدیر آبفا منطقه دزفول :
عملیات اجرایی پروژه انتقال فاضلاب کوی زیباشهر دزفول جهت ممانعت از ورود به رودخانه دز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 28 July 2019

جمال الدین برفر با اشاره به اینکه با به ثمر رساندن اجرای شبکه فاضلاب منطقه زیباشهر دزفول، از ورود فاضلاب به رودخانه و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن جلوگیری خواهد شد، در خصوص جزئیات این طرح گفت: در این پروژه عملیات اجرایی خط انتقال 315 میلیمتری تحت فشار فاضلاب زیباشهر به تصفیه خانه فاضلاب دزفول انجام خواهد شد.

وی، پروژه انتقال فاضلاب را از بحث‌های زیربنایی و زیرساختی شهری دانست که باید در راستای سند چشم انداز توسعه شهری دزفول انجام گیرد.

برفر افزود: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال فاضلاب کوی زیباشهر، جلسه‌ای در خصوص رفع موانع این پروژه با حضور پاپی زاده نماینده مردم دزفول، دوایی فر شهردار و پوررکنی معاون عمرانی فرمانداری و مجریان و مشاوران اجرای پروژه‌های آبرسانی و انتقال فاضلاب شهرستان دزفول برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست ضمن بازدید از مناطق در دست اجرای پروژه‌های انتقال آب و فاضلاب سطح شهر، رفع موانع پروژه انتقال فاضلاب زیباشهر به تصفیه خانه فاضلاب شهرستان جهت ممانعت از ورود فاضلاب به رودخانه دز و پروژه انتقال آب به شرق دزفول و همچنین پروژه انتقال آب به کوی آزادگان و مهرشهر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب کوی زیباشهر به رودخانه دز و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب جهت تصفیه فاضلاب، خط انتقال فاضلاب زیباشهر به تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار قرار گرفت که پس از تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه این پروژه طی هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

برفر در حاشیه این بازدید گفت: رفع موانع پروژه انتقال آب شرق دزفول از تصفیه خانه شمال به منظور تامین آب شرب مناطق ۸۶ هکتاری، فرهنگ شهر، بهاران، سیاه منصور، شهرک مهاجرین و شهرک صنعتی تا چهارراه آوج در حال انجام است.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات تخصصی به منظور انتقال آب به کوی آزادگان نیز خط انتقال آب 600 میلیمتری مصوب شده که به طور همزمان در حال اجرا است.

برفر گفت: این خط که از تصفیه خانه شمال واقع در روبروی پارک دولت آغاز می‌شود با پیمودن مسیر جاده ساحلی و عبور از پل سوم دزفول به کوی آزادگان و در نهایت به مخزن ذخیره آب این منطقه متصل می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار