رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با شروع فعالیت مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز تولیدی، تاکنون 720 میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۶۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ 27 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی ، مجموع گندم خریداری شده به صورت تضمینی در استان را 171 هزار تن اعلام کرد و افزود: تاکنون 720 میلیارد ریال بابت خرید 161 هزار تن گندم خوراکی از زارعین توسط 63 مرکز خرید دولتی و 10 هزار تن گندم بذری توسط  هفت شرکت تولید و فرآوری بذر در استان به حساب گندم‌کاران واریز شده است.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش 30 درصدی تولید محصول گندم نسبت به سال گذشته به علت بارش‌های مطلوب بهاره وجود دارد، ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود 700 هزار تن گندم در سطح آذربایجان‌غربی تولید و بیش از 600 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید تاکنون از مراکز خرید واقع در شهرستان‌های نقده، بوکان، مهاباد و ارومیه انجام شده است، بیان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت همه ساله با هدف حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش انجام می‌شود.

وی یاد آور شد: مراکز خرید استان از ساعت هشت صبح تا هشت عصر فعال بوده و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره‌برداران انجام می‌شود.

جلیلی خاطر نشان کرد: خروج گندم به خارج استان ممنوع بوده و در صورت مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بلامانع است و در این راستا با همکاری نیروهای انتظامی و سایر مراجع نظارتی استان از قاچاق گندم توسط افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار