کد خبر: ۷۶۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 27 July 2019
۸۰ درصد فضای سبز بیرجند با آب خام آبیاری می‌شود

بیرجند -رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: به لحاظ حجم آب موردنیاز فضای سبز شهری ۸۰ درصد آن از شبکه آب خام و چاه‌های شهرداری تامین می‌شود و فقط ۲۰ درصد فضای سبز شهر بیرجند انشعاب آب شرب دارد.

امیر ابراهیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۰ درصد مساحت فضای سبز بیرجند از آب شرب جدا شده است و به صورت مستقل آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح مطالعات جداسازی آب شرب فضای سبز بیرجند در سال ۸۵ اظهار داشت: بیرجند یکی از شهرهای پیشرو در این خصوص بوده است که هر سال بخشی از طرح اجرا می‌شود. 

وی گفت: شهرداری با استفاده از چاه‌ها و منابع آبی در اختیار عملیات توزیع و انتقال آب در فضای سبز شهر را اجرا می‌کند و به این صورت آب شرب جداسازی می‌شود. 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به هزینه کرد بالغ بر یک میلیارد تومان در سال گذشته برای جداسازی آب شرب اظهار داشت: ۴۵۰ میلیون تومان نیز اعتبار صرف زیرسازی این طرح شده است. 

وی گفت: امسال نیز حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای جداسازی آب شرب فضاهای سبز در نظر گرفته شده است. 

ابراهیم زاده افزود: چهار پروژه جداسازی آب شرب به صورت همزمان در شهر بیرجند اجرا می‌شود که با اتمام این پروژه‌ها ۲۵ انشعاب آب شرب از فضاهای سبز قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: مجموع  این پروژه ها به طول پنج هزار متر بوده که از ۱۰ روز گذشته شروع شده است و تا پایان شهریور تکمیل می‌شود. 

وی گفت: یک پروژه در محدوده میان آدینه به سمت بلوار شهدای عبادی و محدوده دیگر از پارک توحید به سمت خیابان معلم برای آبرسانی به فضای سبز خیابان‌های رسالت، عدالت و غیره است. 

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند افزود: پروژه سوم در بلوار شعبانیه به سمت خیابان موسی بن جعفر در حال اجرا است که آبرسانی به میدان‌های تازه تاسیس را انجام می دهد.

وی گفت: پروژه دیگری هم در محدوده بهشت متقین به سمت پارک جمهوری ۳۲ اجرا می شود. 

ابراهیم زاده اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در فضای سبز شهر را نیز یادآور شد و گفت: با اجرای این سیستم‌ها حدود ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی آب را مهم‌ترین مشکل پیش روی فضای سبز دانست و بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای برای خرید پساب تصفیه خانه آب شهری منعقد شده است.

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه پساب تصفیه‌خانه شهری برای تغذیه دریاچه مصنوعی پارک جنگلی انتقال داده می‌شود گفت: همچنین مخزنی در میدان سپاه تعبیه شده تا با مخلوط پساب با آب چاه، آب برای آبیاری فضای سبز به کیفیت لازم برسد.

وی یادآور شد: برای اجرای پروژه پساب تصفیه خانه آب شهری یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین از منابع ملی و استانی، پروژه شروع خواهد شد و گرنه در منابع داخلی شهرداری این اعتبار دیده می‌شود. 

ابراهیم زاده گفت: هنوز زمانی برای شروع پروژه مشخص نشده اما این مهم می‌تواند منبع آبی پایدار برای فضای سبز شهر بیرجند باشد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار