مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۶۵ هزار نفر شامل جوانان جویای کار، شاغلان واحدهای صنعتی، مدیران و اعضای شرکت‌های تعاونی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، روستاییان و نیز خانواده‌های زندانیان در سال گذشته آموزش‌های مهارتی دیده اند.
کد خبر: ۷۶۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 27 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محسن مددی  با اظهار تأسف از روند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: اهداف اصلی این مجموعه اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت آموزی بوده که اشتغال‌زایی، اشتغال‌پذیری، کاهش بیکاری و تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ارائه بیش از 6 هزار و 400 نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه ماهه نخست امسال در مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای کارجویان و کارآموزان علاقمند به مهارت آموزی خبر داد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: این اداره کل در سه ماهه نخست امسال با برگزاری ۱۹۹ دوره آموزشی، برای 6 هزار ۴۲۵ نفر، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۸۳ نفر ساعت در بخش خصوصی مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد آموزش‌های مهارتی ارائه داده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۴۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در سطح استان، گفت: از این تعداد ۲۲۴ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۵ آموزشگاه مختص برادران و ۸۸ آموزشگاه به صورت دو منظوره، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.

مددی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای تقویت بخش خصوصی آمادگی دارد تا در صورت توانمندی بخش خصوصی، بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را بر اساس شیوه نامه‌های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد واگذار کند.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد میانگین سنی مهارت‌آموزان بین ۱۵ تا ۳۵ سال هستند اضافه کرد: ماهانه ۲۸۰ آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای در ۴۲ رشته مهارتی در سطح آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

مددی گفت: سال گذشته ۶۵ هزار نفر شامل جوانان جویای کار، شاغلان واحدهای صنعتی، مدیران و اعضای شرکت‌های تعاونی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، روستاییان، خانواده‌های زندانیان، سربازان وظیفه و معتادان به مواد مخدر مراکز بهزیستی آموزش‌های مهارتی دیده اند که ۴۰ هزار نفر آن موفق به دریافت گواهی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار