مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی
تابناک مرکزی -مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: امسال تاکنون ۲۰ درصد افزایش خرید گندم را نسبت به مشابه سال قبل در استان شاهد هستیم که وضعیت مطلوبی است، ولی در کشور با خرید ۶ میلیون ۲۰۰ هزارتنی گندم شرایط زیاد مطلوبی ندارد
کد خبر: ۷۶۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 27 July 2019

به گزارش تابناک مرکزی - جواد حسنی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه خرید تضمینی گندم عنوان کرد و گفت: در کشور ۱۱۰ مرکز خرید و در استان مرکزی ۳۴ مرکز وجود دارد.

حسنی با اشاره به اینکه خرید گندم در استان مرکزی از ابتدای خردادماه از ساوه شروع‌شده و مراکز با توجه به شرایط فنی خرید گندم را انجام می‌دهند اظهار کرد: تمام مراکز دولتی و خصوصی گندم را برای دولت خریداری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در طی دو سال اخیر بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده که بخشی از آن در مراکز انبار نگه‌داری می‌شود و بخشی از آن به استان‌های کم برخوردار که تولیدات کمتری دارند ارسال می‌شود افزود: تاکنون ۱۷۷ هزار تن گندم خریداری‌شده که در سیلو‌ها نگه‌داری می‌شوند و هزینه آن‌ها بین یک هفته تا ده روزبه کشاورزان به‌طور متمرکز کشوری پرداخت می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بابیان اینکه تمام گندم‌ها طبق دستورالعمل خریداری می‌شوند و به‌ندرت گندم بازگرداننده می‌شود ادامه داد: امسال تاکنون ۲۰ درصد افزایش خرید گندم را نسبت به مشابه سال قبل در استان شاهد هستیم که وضعیت مطلوبی است، ولی در کشور با خرید ۶ میلیون ۲۰۰ هزارتنی گندم شرایط زیاد مطلوبی ندارد که امیدواریم به وضعیت مطلوبی برسد.

وی با تاکید بر اینکه گندم‌های خریداری‌شده در سیلو‌های مکانیزه ذخیره نگهداری می‌شوند افزود: طی ۶ سال گذشته وضعیت انبار‌های مکانیزه استان روند قابل قبولی داشته و امروز ظرفیت ذخیره‌سازی در انبار‌های مکانیزه به ۷۰۰ هزار تن رسیده و عمده شهرستان‌ها انبار مکانیزه دارند، ولی شهرستان‌های محلات، کمیجان و دلیجان به دلیل تولید کم آن‌ها ذخیره گندم کم است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی ازنظر تولید گندم رتبه دهم و ازنظر کیفیت رتبه چهارم و پنجم کشور را دارد، علاوه بر اینکه یکی از استان‌های تولیدکننده عمده هستیم یکی از مصرف‌کنندگان عمده هم  هستیم.

حسنی بابیان اینکه خرید دانه‌های روغنی و کلزا هم بر عهده این اداره است گفت: در طی چند سال اخیر ۳ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری‌شده و متأسفانه در طی دو سال گذشته بخشی از آن‌ها دچار سرمازدگی شده‌اند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یکی دیگر از وظایف مهم این شرکت را تأمین و جذب کالا‌های اساسی که بنا بر تصمیم دولت برای تنظیم بازار و عمدتاً در شب عید و ماه مبارک رمضان انجام می‌شود عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۰ هزار تن برنج و ۸۰ هزار تن شکر به بازار ارائه‌شده و از ابتدای امسال نیز ۵ هزار تن شکر برای تنظیم بازار ارائه‌شده است.

وی اضافه کرد: در طی سه سال گذشته سند بهبود کیفیت نان با همکاری سایر دستگاه‌ها را به مرحله عملیاتی رسانده‌ایم و کلیه دستگاه‌ها مکلف هستند در طی ۵ سال کیفیت نان را به شرایط مطلوبی برسانند.

حسنی با تأکید بر اینکه کشور در طی ۶ سال گذشته خودکفایی گندم را تجربه کرده و تنها در مواردی خاص واردات گندم انجام‌شده است خاطرنشان کرد: عمر مفید و کیفیت گندم خریداری‌شده در طی این دو سال اخیر بسیار مطلوب است و کمتر از ۱ درصد سن زدگی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار