سرپرست فرمانداری هندیجان:
سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان گفت: از جمله اقدامات موثر در رفع تنش آبی شهرستان ، رهاسازی آب از سد کوثر است.
کد خبر: ۷۶۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 27 July 2019

علی بویری اظهار داشت: برای این رهاسازی نشست‌های تخصصی متعددی در مرکز استان برگزار شد و استاندار خوزستان این درخواست شهرستان را در وزارت نیرو مورد پیگیری قرار داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعلام شده که مجموعه این وزارتخانه با رهاسازی آب از سد کوثر موافقت کرده که در این صورت بخش قابل توجهی از مشکلات شهرستان در زمینه تأمین آب حل می‌شود.

بویری با بیان اینکه شهرستان هندیجان در پایان مسیر انتقال آب رهاسازی شده از این سد قرار دارد، گفت: این موضوع به دلیل برداشت‌هایی که در بالا دست صورت می‌گیرد به یک مشکل جدی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پایداری و تأمین آب شرب شهروندان هندیجانی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، بخشی از مشکلات آب روستاهای مسیر دیلم نیز حل شد.

 عملیات حفر چاه برای افزایش حجم دبی آب هندیجان

علی بویری یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای کاهش تنش‌های آبی در این شهرستان را حفر ۲ حلقه چاه در منطقه داربهاره عنوان کرد و گفت: یکی از این چاه‌ها هم اکنون وارد مدار شده و با تکمیل عملیات حفر دومین چاه، ۶ هزار متر مکعب به ظرفیت آب شرب شهرستان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه معمولاً در فصل تابستان شهرستان هندیجان دچار تنش‌های آبی است، گفت: اقدامات لازم برای رفع این مشکل از ماه‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته و می‌توان گفت مشکل کمبود آب طی روزهای آینده به شکل چشمگیری حل می‌شود.

سرپرست فرمانداری هندیجان همچنین افزایش دبی آب از خط انتقال کارون را ضروری عنوان کرد و افزود: اقدامات فنی و عملیاتی در این خصوص از سوی سازمان آب و برق استان شروع شده که با پایان آن کیفیت آب شرب در آینده نزدیک ارتقای محسوسی می‌یابد.

سد کوثر در فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید که تأمین آب هندیجان از این سد می‌تواند منبع پایداری برای این شهرستان باشد.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: وزارت نیرو ، سد کوثر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار