استاندار خوزستان گفت: اجرای چهار پروژه بزرگ در اهواز استانداردهای آب و فاضلاب را در این شهرستان ارتقا می دهد .
کد خبر: ۷۶۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 25 July 2019
روز چهارشنبه دوم مردادماه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز و صادق حقیقی پور سرپرست آبفای اهواز کلنگ 4 پروژه عمرانی فاضلاب اهواز به زمین زده شد.
 
به گزارش"تابناک"؛ پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای خط تحت فشار فاضلاب خروجی مناطق ملاشیه، پردیس و خیابان های گلفام  و گلبهار به طول 2700 متر و قطر لوله 710 میلیمتر امروز کلنگ زنی شد که مشاور این طرح شرکت مشاور ری آب و پیمانکار آن شرکت کلاسر اهواز است.
 
همچنین کلنگ پروژه اجرای اصلاح نقاط ریزشی خطوط فاضلاب بخش هایی از مناطق کیانشهر و سایر مناطق پراکنده اهواز به طول 10 هزار و260 متر و اقطار لوله 630 و 710 میلیمتر (تحت فشار) و 600، 800 و 1000 میلیمتر (ثقلی) به زمین زده شد.
 
پروژه اجرای خط تحت فشار فاضلاب خروجی ایستگاه پمپاژ الهادی تا بلوار گلستان به طول 955 متر و اقطار لوله 710 میلیمتر و پروژه اجرای اصلاح نقاط ریزشی خط فاضلاب محدوده کوی مدرس و سایر نقاط پراکنده شهر اهواز به طول 508 متر و قطر لوله 400 و 500 میلیمتر از دیگر پروژه هایی هستند که امروز عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.
 
غلامرضا شریعتی در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در راستای مصوبه سال ۹۶ هیأت دولت است و تاکنون در استان اقدامات خوبی صورت گرفته و در شهرستان اهواز نیز میزان رضایتمندی از این اقدامات نسبی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فاضلاب در سطح شهر اهواز گفت: سال گذشته به دلیل انجام نشدن کار دائمی در حوزه فاضلاب در منطقه کیانشهر با مشکل جدی فاضلاب مواجه بودیم که با اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه اصلاح خطوط و انشعاب فاضلاب ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم تا پیش از شروع بارندگی‌ها این پروژه تکمیل شود تا مشکلی در بحث دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در منطقه کیانشهر نداشته باشیم.

شریعتی یادآور شد: پروژه دیگر شامل تقویت ایستگاه پمپاژ الهادی است که باعث بهبود عملکرد شبکه فاضلاب تا کوی علوی، کیان، شیخ بها و مناطق واقع در این مسیر می‌شود، اعتبار اختصاص یافته به این پروژه یکصد میلیارد ریال است.

استاندار خوزستان گفت: پروژه سوم در منطقه پردیس اهواز کلنگ زنی شد، این منطقه در زمان سیل اخیر با مشکلات جدی مواجه شد و ما در مقابل مردم شرمنده شدیم.

وی با اشاره به اعتبار یکصد میلیارد ریالی این پروژه افزود: این پروژه شامل احداث منهول پمپ و خط لوله جدید است تا فاضلاب به خوبی منتقل شود.

شریعتی درخصوص عملیات اجرایی پروژه اصلاح شبکه فاضلاب کوی مدرس نیز توضیح داد: در کوی مدرس نیز فاضلاب در برخی نقاط جمع می‌شود، ۷۰۰ متر خط لوله در عمق ۶ متری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال ظرف یکماه آینده ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این چهار پروژه ۷۰۰ میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی تامین شده، اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل اجرا و اصلاح ۱۰ کیلومتر خطوط و انشعابات در منطقه کیانشهر، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و حدود سه کیلومتر خط تحت فشار در پردیس و رفع معضل خیابان‌های گلفام و گلبهار، اجرای دو کیلومتر خط تحت فشار در خروجی ایستگاه پمپاژ الهادی و اصلاح نقاط ریزشی در کوی مدرس بود.

همچنین صادق حقیقی پور در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هر نقطه که کوچک‌ترین تلاقی آب و فاضلاب رخ دهد بهداشت سریع ورود می‌کند حتی در مناطقی مثل سیاحی و گلدشت که شبکه فاضلاب وجود ندارد نیز بهداشت به ما اطلاع می‌دهد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال پروژه فاضلاب در شهر اهواز کلنگ زنی شده است و حدود یکهزار میلیارد ریال دیگر باید برای پروژه‌های فاضلاب اختصاص یابد تا نقاط ریزشی فاضلاب در اهواز اصلاح شوند.

حقیقی پور با اشاره به اینکه ۵۶ نقطه ریزش فاضلاب در اهواز شناسایی شده است افزود: امیدوارم با اصلاح این نقاط شهر اهواز را به حالت عادی بازگردانیم.

وی درخصوص پروژه ایستگاه پمپاژ الهادی گفت: سطح فاضلاب در نقاط غربی اهواز همچون کیان، کوی علوی، شیخ بها و خشایار بالا است که دچار پس زدگی فاضلاب می‌شدند از سویی دیگر به دلیل نزدیکی شبکه آب و فاضلاب خطر تلاقی آنها وجود داشت.

حقیقی پور با اشاره به برخی سنگ اندازی ها از سوی برخی افراد برای توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب افزود: در برخی نقاط افرادی مانع اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در الهادی یک ایستگاه پمپاژ داریم که ظرفیت آن کافی است اما خط خروجی توانایی انتقال فاضلاب را ندارد از همین رو اصلاح آن در اولویت کار قرار گرفت که امیدواریم تا پیش از شروع فصل بارندگی به اتمام برسد.

حقیقی پور با اشاره به پس زدگی‌های بزرگ فاضلاب در منطقه پردیس در زمان سیل توضیح داد: در ورودی منطقه چنیبیه حدود ۲ کیلومتر ریزش خط فاضلاب به دلیل فرسودگی داشتیم.

این پروژه‌ها شامل اجرا و اصلاح ۱۰ کیلومتر خطوط و انشعابات در منطقه کیانشهر، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و حدود سه کیلومتر خط تحت فشار در پردیس و رفع معضل خیابان‌های گلفام و گلبهار، اجرای دو کیلومتر خط تحت فشار در خروجی ایستگاه پمپاژ الهادی و اصلاح نقاط ریزشی در کوی مدرس بود.

سرپرست شرکت آبفای اهواز پیش از این با اشاره به اینکه برای ایجاد شرایط عادی آب و فاضلاب اهواز به زمان ۲ ساله نیاز است گفته بود: یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه فاضلاب و یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه آب در دست اجرا است.

در شهر اهواز روزانه ۳۰۰ تماس با سامانه ۱۲۲ برقرار می‌شود که حدود ۵۰ مورد شکایت آب و ۲۵۰ مورد در خصوص مشکلات فاضلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار