معاون اورژانس فارس گفت: به علت گرمای شدید هوا 9 شهروند فارسی به علت گرمازدگی راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۷۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 25 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:بهناز رستگارفر با بیان اینکه از فروردین ماه امسال تاکنون ۹ نفر بر اثر گرمازدگی توسط امدادگران اورژانس درمان و به مراکز درمانی فارس انتقال یافتند، اظهار داشت: ۲نفر به دلیل وخامت حال توسط بالگرد‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان، سالمندان و زنان باردار با توجه به شرایط جوی استان بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند و گرمازدگی می‌تواند در مراحل پیشرفته بسیار خطرناک باشد، افزود: با توجه به افزایش دمای هوا مردم استان برای حفظ سلامت خود، در ساعات اوج گرما از رفت و آمد غیرضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کنند.

رستگارفر، نشانه‌های گرمازدگی را شامل احساس ضعف و خستگی، افزایش درجه حرارت بدن، قرمزی پوست، پوست گرم و خشک، خشکی لب ها، نبض تند، تنفس سریع، سردرد، تهوع، عدم هوشیاری عنوان کرد که در صورت تغییر نکردن این وضعیت، ممکن است فرد به کما برود و مرگ اتفاق بیافتد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در صورت مشاهده فردی که دچار گرمازدگی شده، او را به منطقه خنک و زیر سایه منتقل کنید و اگر این اقدامات موثر نبود، استفاده از وان آب سرد، دوش گرفتن و پاشویه با آب سرد، نوشیدن مایعات زیاد و خنک و دارای نمک و در نهایت انتقال به بیمارستان توصیه می‌شود.

وی از همه شهروندان خواست در این روز‌های گرم در صورت احساس ضعف و بی‌حالی در بدن، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند تا درمان شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار