مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: استان خوزستان در روز دوشنبه هفته جاری با مصرف هشت هزار و ۴۲ مگاوات مصرف برق در زمان پیک برای هشتمین بار رکورد مصرف را در امسال تاکنون شکست.
کد خبر: ۷۶۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 23 July 2019

محمود دشت بزرگ با بیان اینکه مصرف مصرف برق در مدت مشابه پارسال هفت هزار و ۴۴۰ مگاوات بود بیان کرد: رشد مصرف برق در خوزستان همچنان افزایشی است و در روز دوشنبه نیز اوج مصرف رشد هشت درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: رشد هشت درصدی در زمان اوج مصرف برق در خوزستان ۶۰۲ مگاوات افزایش بار در شبکه داشته است.

دشت بزرگ افزود: یکشنبه هفته جاری نیز رشد ۶ درصدی مصرف برق را در خوزستان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به ماندگاری دمای گرم در کشور از مشترکان می خواهیم با مدیریت مصرف و خارج کردن وسایل غیر ضروری و حتی خاموش کردن یک لامپ در ساعت های پیک مصرف، سلامتی شبکه را تضمین کنند.

دشت بزرگ همراهی مشترکان و رعایت الگوی مصرف را از عوامل اصلی پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی بیان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه اندیشیده شده و کارکنان صنعت برق خوزستان نیز شبانه روز در حال رصد کردن شبکه و انجام اقدامات لازم برای حفظ این پایداری و جلوگیری از خاموشی ناخواسته هستند.

به گفته وی روز دوشنبه هفته جاری مصرف برق در کشور در زمان پیک به عدد ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید که رکورد مصرف برق را شکست.

به دستور استاندار خوزستان روز چهارشنبه هفته جاری به دلیل استقرار هوای گرم و جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی، تمام ادارات خوزستان تعطیل اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار