شهرستان پردیس استان تهران با افزون بر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از اردیبهشت امسال حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد.
کد خبر: ۷۶۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از ایرنا بیمارستان خصوصی شفا پنج سال پیش در پردیس راه‌اندازی شده بود که از ابتدای اردیبهشت امسال تعطیل و مشکلات درمانی مردم این شهرستان بیش از پیش شده است.

مسئولان پردیس می گویند اوضاع سرانه بهداشت و درمان این شهرستان مناسب نیست و هرچه تلاش کرده اند که مسئولان بیمارستان خصوصی را به راه اندازی مجدد یا فروش به خیرین راضی کنند، موافقت نمی کنند.

پیشنهاد دولتی یا نیمه دولتی شدن این بیمارستان هم از سوی برخی مسئولان پردیس اعلام شده که می گویند با وجود موافقت اولیه، اقدام دیگری نشده و وضعیت و آینده ساخت و تکمیل بیمارستان خیرساز و دولتی این شهرستان هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ساکنان شهرهای پردیس، بومهن، بخش جاجرود و روستاهای این شهرستان در حال حاضر امور درمانی اضطراری خود را در درمانگاه‌هایی با امکانات محدود و هزینه بالا رفع و رجوع می‌کنند.

در مجموع چهار درمانگاه و ۲ داروخانه شبانه‌روزی در شهرهای بومهن و پردیس فعالیت دارند و بنا به گفته برخی ساکنان شهر بومهن نیز از درمانگاه های این شهر که نام شبانه‌روزی را با خود یدک می کشند چندان رضایتی چه در شب و چه در روز ندارند؛ شهروندان مدعی هستند که این درمانگاه ها اکثر موارد شب‌ها تعطیل هستند و مراجعه به مطب پزشکان با هزینه‌های بالا برای قشر ضعیف این شهرستان تنها راه چاره برای رفع مشکلات درمانی مردم است.

کاهش تعداد مراجعات بیماران به بیمارستان خصوصی شفا با توجه به تعرفه های درمانی آن، تاخیر در پرداخت حق بیمه‌های متعهد به بیمارستان و بدحسابی برخی بیماران بستری از جمله دلایل تعطیلی این بیمارستان اعلام می کنند.

از سوی دیگر ساخت بیمارستان خیرساز الغدیر در شهر بومهن با پیشرفت اجرایی بیش از ۹۰ درصد پس از چهار سال همچنان بلاتکلیف رها شده است.

قول راه‌اندازی این بیمارستان در زمان فعالیت هاشمی وزیر پیشین بهداشت داده شد اما تاکنون هیچ اتفاقی درباره آن نیفتاده است و مردم شهرستان پردیس که جمعیت فعلی آن تقریباً به نصف افق ۶۰۰ هزار نفری رسیده است برای امور بیمارستانی و درمانی خود در بیمارستان های دولتی و خصوصی دماوند و تهران سرگردان هستند.

پس از تکمیل فازهای مسکن مهر پردیس، افق جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزارنفری برای این شهرستان پیش بینی شده که کانون مهم جمعیتی در کنار پایتخت به شمار خواهد رفت.

برنامه دولت چیست؟

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران که چندی پیش برای افتتاح یک بیمارستان به شهر دماوند آمده بود در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس مذاکرات انجام شده با وزیر بهداشت مقرر شد جلسه ای برای بررسی نیازمندی‌های بخش بهداشت و درمان شرق استان تهران مانند پردیس و بومهن داشته باشیم.

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس نیز از زمان حضور خود در شهرستان با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات درمانی شهرستان و راه اندازی بیمارستان الغدیر بوده، گفته پس از تعطیلی بیمارستان شفا جلسات متعددی برای رفع و حل مشکل با مسولان استانی و شهرستانی برگزار کرده است.

نمی‌توانیم شفا را ملزم به بازگشایی کنیم

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه اظهارداشت: با توجه به خصوصی بودن بیمارستان شفا ما نمی توانیم الزام و اجباری برای بازگشایی این بیمارستان خصوصی داشته باشیم با این حال جلسات متعددی برای رفع مشکل با مسولان و سهامداران بیمارستان برگزار کرده‌ایم و چند سرمایه‌گذار که قصد خرید و راه‌اندازی مجدد بیمارستان را داشتند به هیات مدیره بیمارستان معرفی کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

سعید آسیایی با بیان اختلاف میان ۹۰ نفر از شرکا و سهامداران بیمارستان شفا عنوان کرد: راه اندازی مجدد بیمارستان شفا در این شرایط از افتتاح بیمارستان خیریه الغدیر بومهن سخت‌تر است.

رییس شورای اسلامی شهرستان پردیس نیز در این خصوص اظهارداشت: به منظور رفع مشکلات درمانی مردم شهرستان پردیس و بازگشایی بیمارستان شفا خیری که قصد خرید و راه اندازی مجدد بیمارستان داشت را به هیات مدیره بیمارستان معرفی کردیم اما نپذیرفتند.

محمد قانبیلی گفت: در حال حاضر شهرستان پردیس با این جمعیت یک تخت بیمارستانی ندارد و سرانه بهداشت و درمان این شهرستان بشدت پایین است.

شفا را دولتی کنند

وی افزود: در این منطقه بیمارستان دولتی وجود ندارد و مردم هم توان پرداخت هزینه های درمان بیمارستان خصوصی را ندارند؛ پیشنهاد دولتی و نیمه دولتی شدن بیمارستان شفا را به مسولان دادیم که با کلیات موافقت شده اما هنوز از اجرای طرح خبری نیست.

رییس شورای اسلامی شهرستان پردیس ادامه داد: یک سال از وعده وزیر سابق بهداشت برای راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان خیریه الغدیر می‌گذرد؛ از بودجه مصوب مبلغی به صورت قطره چکانی تخصیص داده شده اما به دلیل کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سایر دستگاه‌های مرتبط هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

خبرنگار ایرنا برای برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی در این زمینه به سراغ محمود قاسم‌پور رییس بیمارستان شفا نیز رفت که وی از مصاحبه امتناع و اعلام کرد که تمایلی به مصاحبه خبری در این زمینه ندارد.

شهرستان پردیس در حدود ۲۰ کیلومتری در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار