سرپرست فرمانداری خرمشهر:
سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: موافق شهر موزه در خرمشهر هستم چراکه با راه‌اندازی شهر موزه، می‌توان در حفظ سنت‌های مثبت کوشید.
کد خبر: ۷۶۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 23 July 2019

کوروش مودت در جلسه تعیین رشته‌های هنری برای داشتن شهر خلاق در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: ایجاد شهری خلاق در بیانیه رهبری باهدف بازگشت به زندگی سالم قدیمی است و با ایجاد شهر موزه و موزه مردم شناسایی می‌توان در این مسیر گام برداشت.

وی، راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی با همکاری شهرداری، انجمن هنرهای تجسمی، اداره میراث فرهنگی و ارشاد در خرمشهر را خواستار شد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر بر لزوم تقویت صنایع‌دستی بومی و صنعتگران فعال در این عرصه تأکید کرد و گفت: باید تدبیری اتخاذ شود که صنایع‌دستی خرمشهر خارج از پایانه مسافری در محلی در نقطه مرزی عرضه شود تا مشکل صنعتگران صنایع‌دستی نیز رفع شود.

مودت همچنین با تأکید بر ظرفیت‌های قومیتی موجود در خرمشهر، برگزاری جشنواره اقوام در خرمشهر را پیشنهاد داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: در خرمشهر طوایف مختلفی وجود دارند که باوجوداین ظرفیت می‌توان جشنواره اقوام را در این شهرستان برگزار کرد و آداب‌ورسوم خاص منطقه اعم از پذیرایی در مضیف های عربی را به نمایش گذاشت.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش به موسیقی اشاره کرد و آن را نیاز جامعه خواند و از ترویج موسیقی در خرمشهر حمایت کرد.

در این جلسه که با حضور مسئولان برخی نهادهای فرهنگی هنری و نمایندگان سمن‌های فعال در این عرصه‌ها برگزار شد، کتاب، هنرهای تجسمی و موسیقی با حداکثر آرا به‌عنوان سه رشته انتخاب‌شده برای داشتن شهر خلاق در خرمشهر انتخاب شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار