مدیر کل محیط زیست استان اصفهان:
مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گقت: محیط زیست تنها میتواند میزان استفاده غیر مجاز از پساب فاضلاب را اعلام کند.
کد خبر: ۷۶۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 21 July 2019

ایرج حشمتی در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی که تاثیر سو بر سلامتی افراد جامعه دارد اظهار کرد: با عنایت به تقسیم وظایف سازمانی در این خصوص؛ شرکت آب منطقه ای استان اصفهان؛ متولی برداشت پساب ها برای استفاده از آن در موارد مجاز و قانونی است همچنین مسئولیت سلامت تولید محصولات کشاورزی و سلامت مواد غذایی نیز با سازمان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت استان است بنابراین اداره کل حفاظت محیط زیست استان صرفاً پاسخگوی استعلام های بهره برداری در این زمینه است و در حیطه ماموریت سازمانی خود اقدام میکند.
وی بیان داشت : نخستین تیم‌ بازرسی و پایش مشترک محیط زیست و علوم پزشکی در راستای ارتقا سلامت در اصفهان شکل میگیرد.
مدیر کل محیط زیست استان اصفهان افزود: به منظور افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات موجود و هم افزایی در نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی؛ بین دو دستگاه توافق شد که از این پس گروه پایش روزانه و شبانه حفاظت محیط زیست استان و اکیپ بازرسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در قالب یک تیم مشترک به طور همزمان فعالیت کنند که مقدمات این برنامه از سوی این اداره کل انجام یافته و با اعلام آمادگی بازرسان بهداشت به زودی نخستین پایش و بازرسی مشترک زیست محیطی بهداشتی که اقدامی بی نظیر در سطح کشور به شمار می آید در اصفهان عملیاتی خواهد شد.
وی بیان داشت: با توجه اینکه همکاری و هم‌پوشانی بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکنون در این سطح و میزان؛ بدون سابقه بوده است؛ انتظار می رود زمینه های همکاری مشترک در محورهای مختلف از جمله فنی؛ کارشناسی؛ اجرایی؛ نظارتی؛ پیگیری های مشترک قضایی و مداخلات پژوهشی کاربردی در زمینه محیط زیست؛ به تدریج فراهم شود و برآیند این همکاری ها موجبات تسریع در بهبود و ارتقای سلامت شاخص های محیط زیست و سلامت عموم مردم استان را فراهم نماید.
مدیر کل محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: در جلسه مشترک زیست محیطی و معاونت بهداشتی مقرر شد طرفین در امور‌ پایش و نظارت وامور متعدد بین بخشی مرتبط با سلامت محیط زیست و سلامت عمومی در راستای انجام ماموریت های سازمانی مشترک؛ هم پوشانی و هم افزایی مناسب به عمل آورند.
وی گفت: اجرای برنامه‌های مشترک هدفمند علاوه بر هم افزایی توان دو دستگاه به اِعمال بهینه قوانین مرتبط با سلامت منابع آب؛ خاک و هوا و سلامت عمومی در سطح استان اصفهان می انجامد.
وی در خصوص دفع مناسب و بهداشتی پسماندهای ویژه گفت: پسماندهای ویژه بخش درمان در بیمارستان ها شامل پسماندهای عفونی و تیز و برنده است که پس از بی خطرسازی به سایت مخصوص دفن پسماندهای پزشکی منتقل و به وسیله پوشش با پتوهای گندزدا مدیریت می شود.
حشمتی اعلام کرد: پسماندهای شیمیایی و دارویی نیز در بیمارستان ها در اتاقک های مخصوص نگهداری و پس از استعلام از حفاظت محیط زیست استان؛ به مراکز امحای پسماند منتقل می شوند همچنین پسماندهای پرتوزا مطابق قوانین مدیریت پسماند در اتاق های سربی و در محل بیمارستان نگهداری و با مسئولیت سازمان انرژی اتمی و طبق دستورالعمل های این سازمان مدیریت می گردد.
وی افزود: در مراکز درمانی سرپایی نظیر درمانگاه‌ها، مطب‌ها و مراکز آزمایشگاهی وغیره نیز پسماندهای عفونی و تیز و برنده از طریق پیمانکاران حمل و نقل پسماند پزشکی که دارای مجوز از مرکز بهداشت استان هستند جمع آوری و به سایت مخصوص دفع پسماندهای پزشکی منتقل می‌شود.
مدیر کل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: برنامه در دست اقدامی که در این راستا در دستور کار قرار دارد ایجاد سیستم پسماند سوز مرکزی است.
وی ادامه داد: پیاده سازی این سیستم با هدف جلوگیری از اشغال و تخریب فزاینده عرصه های طبیعی ناشی از دفن این‌گونه پسماندها در لندفیل ها در کارگروه پسماند استان که به دبیری این اداره کل در استانداری اصفهان تشکیل می شود مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.
حشمتی بیان داشت: در اجرای مصوبه کارگروه یاد شده مقرر شد طبق تفاهم نامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این سیستم توسط بخش خصوصی پیاده سازی شود.

برچسب ها: اصفهان ، پساب ، محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار