کد خبر: ۷۶۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 20 July 2019

تابناک / عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خودتحریمی، بروکراسی‌های اداری زائد و مواردی از این دست اصلی‌ترین علت روند کند اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور محسوب می‌شوند.

 
گیلان| «خودتحریمی دولت» اصلی‌ترین علت کندی پروژه‌های عمرانی کشور است

حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه در حال حاضر فرآیند اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی در سطح ملی رضایت‌بخش نیست اظهار داشت: خودتحریمی، بروکراسی‌های اداری زائد و مواردی از این دست اصلی‌ترین علت روند کند اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تحریم‌های غرب علیه کشورمان را یکی از عمده دلایل ایجاد چالش در اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و بیان داشت: جدای از این نکته آن‌چه که هم‌اکنون در داخل کشور روند اجرای پروژه‌ها را به شدت مختل کرده خودتحریمی، عملکرد بد بانک‌ها و نوسان در قیمت مصالح ساختمانی است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس وقوع سیلاب‌های بزرگ در اقصی نقاط کشور را نیز یکی دیگر از علل کندی اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک برای گرفتن مصالح خود دچار مشکل هستند و نمی‌توانند به موقع امکانات و تجهیزات لازم را فراهم کنند. 

بیشتر بخوانید
  • چوب حراج به ماشین‌آلات عمرانی برای پرداخت بدهی/جنازه پروژه‌ها تنها با تکیه به پیمانکاران بلند می‌شود

  • تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرداری بوشهر تعطیل شد

  • هیچ پروژه‌ جدید عمرانی در آذربایجان غربی آغاز نمی‌شود / ادارات مکلف به فروش اموال مازاد خود شدند

خسته‌بند با تأکید بر اینکه پیمانکاران از بروکراسی‌های اداری موجود در ادارات آن هم تنها برای صدور یک مجوز کوچک رضایت ندارند تصریح کرد: هر کدام از پروژه‌های عمرانی برای ساخت و تکمیل خود دارای زمانبندی مشخصی هستند بنابراین بروز اخلال در روند آن می‌تواند کل طرح را از توجیه اقتصادی و فنی بیاندازد.

وی از وجود حداقل هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌کاره در سطح کشور خبر داد و ابراز داشت: برای خروج از این وضعیت در درجه نخست تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دستور کار قرار گرفته است که البته برای موفقیت در این موضوع به همکاری دستگاه‌ها نیازمندیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس واگذاری اجرای بخشی از پروژه‌های عمرانی کشور به بخش خصوصی توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تا زمانی که دولت به این باور مشخص نرسیده و حاضر به واگذاری قدرت خود تحت عنوان املاکی که هم‌اکنون در دست دارد نباشد این چالش‌ها ادامه پیدا می‌کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس رباخواری و بنگاه‌داری بانک‌های عامل کشور را یکی دیگر از چالش‌های فرآروی کشور خواند و تصریح کرد: بانک‌ها حتی در اعطای تسهیلاتی که دولت در اختیار آنان گذاشته همکاری خوبی با مردم نداشته و مراجعه کنندگان را با هزاران دلیل و استدلال تا مدت‌ها معطل نگه می‌دارند. 

خسته‌بند با تأکید بر اینکه مردم از عملکرد بانک‌ها گله‌مند و خواستار اصلاح این وضعیت در کشور هستند خاطرنشان کرد: اگر همکاری مثبت و چندجانبه‌ای بین دولت، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی شکل نگیرد اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور با چالش‌ها و مشکلاتی بسیار بیشتری مواجه خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار