با سفر مدیرعامل بنیاد برکت ِستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مازندران ، ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در این استان در دستور کار قرار گرفت .
کد خبر: ۷۶۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 19 July 2019

با سفر مدیرعامل بنیاد برکت ِستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مازندران ، ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در این استان در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سعید جعفری در حاشیه‌ بازدید از طرح های اشتغالزایی این بنیاد در مازندران گفت : بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شرق مازندران ایجاد کرده است و ۵۹۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را هم با اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال در شهرهای نکا ، گلوگاه و بهشهر به بهره‌ برداری رسانده است.
مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود : برای امسال نیز ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌ محور با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه شهر مذکور به علاوه‌ شهرستان سیمرغ که به علت جاری شدن سیل دچار خساراتی شده است ، در دستور کار این بنیاد قرار دارد. راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، زمینه شاغل شدن ۲ هزار نفر را در قالب مشاغل خرد و خانگی فراهم خواهد آورد.
آقای جعفری خاطرنشان کرد : ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شرق مازندران به خاطر ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری و زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه جزو برنامه های بنیاد برکت در مازندران به شمار می رود که از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هدفگذاری شده است.
به گفته‌ مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال گذشته بازدیدهای میدانی مستمری از روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق هدف استان مازندران انجام شده است.
مهندس جعفری تاکید کرد : بازاریابی محصولات و فرآورده‌های تولیدی برای فروش ، دیگر اولویت بنیاد برکت در شرق مازندران است.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم‌چنین در جمع تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی این بنیاد نیز گفت : بنیاد برکت یک نهاد ارزشی ، انقلابی و جهادی است که قانون‌مداری ، مردم‌داری و نظم در سرلوحه‌ امور قرار دارد. ما در بنیاد برکت به دنبال تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب هستیم.
مهندس جعفری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را نهادی توسعه‌گر خواند و افزود : ما به دنبال پرداخت وام و تسهیلات نیستیم، بلکه در پی ایجاد اشتغال پایدار، رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع روستایی به عنوان یکی از اهداف خود هستیم. با وجودی که از ابتدای انقلاب تاکنون امکانات زیادی به روستاها برده شده اما هم‌چنان نرخ بیکاری و مهاجرت در این مناطق زیاد است.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم اشتغال پایدار را در روستاها ایجاد کنیم، بالطبع امکانات رفاهی به دنبال رونق تولید و ارتقای معیشت مردم به روستاها خواهند رفت.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تسهیل‌گری اقتصادی و اجتماعی را فرصتی مغتنم برای خدمت‌گزاری ذکر و خطاب به تسهیل‌گران تصریح کرد: خداوند شما را دوست دارد که در مسیر خدمت به مردم قرار داده است و این خدمت‌رسانی خالصانه و بی‌ریا قطعاً هم برای خودتان و هم برای مردم نتایج ارزشمندی خواهد داشت.
جعفری بر اطلاع و آگاهی تسهیل‌گران از جامعه‌ی هدف خود تاکید کرد و یادآور شد: ما به دنبال ایجاد شغلی که بازار آن در منطقه وجود ندارد، نیستیم. تسهیل‌گران باید مباحثی هم‌چون ایجاد حلقه و زنجیره‌ تولید و عرضه به بازار را با جدیت هر چه بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.
دیدار با احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیات همراه در سفر به این استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار