مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری از ساخت قطعات معیوب توربین سولارساترن و صرفه‌جویی 100 میلیارد ریالی در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 18 July 2019

ابراهیم پیرامون با اعلام این خبر عنوان کرد: با تلاش کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی قطعات معیوب توربین سولارساترن طراحی و ساخته شد.

وی افزود: نقش راهبردی توربین در تأسیسات نفت و گاز به عنوان یکی از مهمترین ماشین آلات استراتژیک در فرآیند انتقال و فرآورش تولید، کارشناسان اداره تعمیرات را بر آن داشت تا با تکیه بر توان داخلی و استفاده از قطعات اصلی اسقاط شده موجود در انبار مازاد، نسبت به تعمیر قطعات اصلی توربین‌ها اقدام کنند و مجددا در مدار عمليات قرار دهند.

پیرامون تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این عملیات شامل مطالعه، طراحی و تعمیر محل هوزینگ بیرینگ پاور توربین و همچنین طراحی بیرینگ جدید آن، تعمیر کلی هر دو مرحله روتور کامل کمپرسور توربین سولار، تعویض کلیه تیغه‌های متحرک روتورها، پین گذاری دقیق و اندازه‌گیری‌های فوق العاده حساس و تعمیر محفظه آلومینیومی ورودی هوای توربین بوده که تماما با استفاده از موجودی انبار مازاد تعمیر و ترمیم شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری افزود: در حال حاضر کار تعمیر دو دستگاه توربین سولارساترن مدل 1001 و 1200 انجام و جهت استفاده در کارخانجات بهره‌برداری شماره 3 آغاجاری و بهره‌برداری رامشیر نصب و به صورت دقیق تست و راه‌اندازی شد و در مدار عملیات قرار گرفت و برنامه‌ریزی لازم جهت تعمیر 6 دستگاه توربین دیگر نیز صورت گرفته است.

وی، سود و صرفه اقتصادی حاصل از انجام این عملیات را رقمی بالغ بر 100 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با ساخت این قطعات که با کمترین هزینه نسبت به مدل‌های خارجی انجام شد، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت افزوده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار