وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما هیچ گزینه‌ای جز اینکه خودمان ابزار دفاعی را بسازیم، نداشتیم. حالا شاکی‌اند. ایالات متحده به جای حاشیه رفتن، باید فروش سلاح به صدام‌های جدید را متوقف کند.
کد خبر: ۷۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 17 July 2019

 

تابناک / «محمدجواد ظریف» بعداز ظهر چهارشنبه با انتشار عکس‌هایی از ویرانی‌های جنگ در خرمشهر، یمن و غزه با تسلیحات و حمایت امریکایی‌ها در حساب توییتری خود نوشت: طی هشت سال، صدام بارانی از موشک‌ها و بمب‌های تامین شده توسط شرق و غرب را بر سر شهرهای ما ریخت. در این حال، هیچکس، هیچ ابزاری برای دفاع به ما نفروخت.

وی ادامه داد: ما هیچ گزینه‌ای جز اینکه خودمان ابزار دفاعی را بسازیم، نداشتیم. حالا شاکی‌اند. ایالات متحده به جای حاشیه رفتن، باید فروش سلاح به صدام‌های جدید را متوقف کند.

محمدجواد ظریف پیشتر در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی نیوز» در پاسخ مبنی بر اینکه اگر این تحریم‌ها برداشته شود، فرصت برای مذاکره بیشتر می‌شود، و مجری پرسید: حتی اگر برنامه موشکی ایران هم روی میز باشد؟ گفته بود: اجازه دهید با چیزی شروع کنیم که پیش‌تر روی آن توافق کرده‌ایم و ببینیم که چه کار می‌توانیم انجام دهیم و بعد اگر می‌خواهید درباره برنامه موشکی صحبت کنید در آن صورت باید درباره میزان سلاحی که به منطقه ما فروخته می‌شود هم گفت‌وگو کنیم. ایران سال گذشته در مجموع ۱۶ میلیارد دلار هزینه نظامی داشت. کشور ما ۸۲ میلیون نفر جمعیت دارد و حدود یک میلیون نیروی مسلح و تنها ۱۶ میلیارد دلار هزینه کردیم.

این اظهارات در حالی بود که خبرگزاری آسوشیتدپرس با تقطیع سخنان ظریف، خبر به گونه‌ای منتشر کرد که گویا ایران آماده مذاکره با امریکا بر مسائل موشکی است. دونالد ترامپ و مایک پمپئو، رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه امریکا هم با استناد به این خبرسازی مدعی شدند که ایرانی‌ها برای نخستین بار برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی خودشان ابراز آمادگی کرده‌اند.

علیرضا میریوسفی، سخنگوی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز، فضاسازی رسانه‌ای درباره آمادگی ایران برای گفت‌وگو در خصوص برنامه موشکی را تکذیب و تاکید کرد «برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست».

منبع: ایرنا

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار