مدیرعامل توزیع برق اهواز با اشاره به راه اندازی ۲ مرکز عملیات نگهداری و تعمیر شبکه فشار متوسط در اهواز در سال ۹۷ گفت: ۲ هزار و ۵۸۲ عملیات بدون اعمال خاموشی از اردیبهشت پارسال تا تیر امسال در شبکه برق اهواز انجام شد.
کد خبر: ۷۶۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 16 July 2019

حسن کریمی هدف از راه اندازی ۲ مرکز عملیات نگهداری و تعمیر شبکه فشار متوسط را پایداری شبکه بیان کرد و افزود: این میزان عملیات کار با خطوط برقدار (خط گرم) شامل تعویض و نصب پایه، تعویض طرح، تعویض و جا به جایی ترانس و تعویض مقره، نصب و برداشت کلید گازی و جدا ساز و اصلاح اتصالات سست روی شبکه فشار متوسط انجام شد.

وی ادامه داد: توسعه گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار ۳۳ و ۱۱ هزار ولت با دعوت از برجسته‌ترین تیم آموزشی خط گرم از دیگر اهداف راه اندازی این ۲ مرکز بود.

کریمی گفت: در این مدت بالغ بر ۶۵ هزار و ۱۲۲ مگاوات ساعت ذخیره انرژی عملیاتی ناشی از کار با خطوط برقدار انجام شد که پیش از این انجام این قبیل عملیات‌ها به وسیله گروه‌های خط سرد انجام می‌شد که نیاز به همین میزان زمان خاموشی با برنامه داشت.

وی با اشاره به توسعه مرکز کنترل و پایش انرژی در شرکت توزیع برق اهواز افزود: با راه اندازی این مرکز در عمل کنترل بار شبکه و مشترکان از راه دور قابل رصد بوده و به میزان قابل توجهی از بروز حوادث به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف برق کاسته شده است.

در کلانشهر اهواز بالغ بر ۱۴ هزار ترانس برق وجود دارد.

استاندار خوزستان به منظور پایداری شبکه برق، ساعات کار ادارات این استان را از یکم تا هجدهم خرداد از ساعت هفت تا ۱۳:۳۰، و از ۱۹ خرداد تا ۳۱ شهریور امسال را از ساعت هفت تا ۱۳ ابلاغ کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار