دهیار غزاویه بزرگ با اشاره به خسارتی که سیلاب امسال به مزارع انگور وارد کرده است، گفت: سیلاب حدود 50 درصد بر روی عملکرد انگور تاثیر گذاشته است و مکانیزم رشد درختچه‌های انگور خشک شده و یا از بین رفته است.
کد خبر: ۷۶۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 15 July 2019

علی نواصر اظهار کرد: حدود 200 هکتار  از اراضی کشاورزی شهرستان کارون مربوط به تاکستان‌های انگور است که از این میزان 70 هکتار در روستای غزاویه بزرگ و مابقی به صورت پراکنده در سطح شهرستان وجود دارد.

وی  افزود: زمین‌های کشاورزی انگور در شهرستان کارون در روستاهای بهر، موران، چمیان، اسلام آباد چمیان، و عیلیه و علوه  وجود دارد.

دهیار غزاویه بزرگ در رابطه با انواع انگورهایی که در سطح شهرستان برداشت می‌شود، گفت: انگور رقم اول ما سلطانی است، بعد از آن عسکری بی دانه و بادانه و انگور قرمز که در اردیبهشت ماه به صورت غوره راهی بازار می‌شود.

نواصر افزود: در مرحله اول در 15  فروردین تا اوایل اواخر اردیبهشت انگور به صورت برگ چینی برای مصرف داخل استان و فروش به  استان کرمانشاه است.

وی  با اشاره به خسارتی که سیلاب امسال به مزارع انگور وارد کرده است، عنوان کرد: سیلاب حدود 50 درصد بر روی عملکرد انگور تاثیر گذاشته و مکانیزم رشد درختچه‌های انگور  یا خشک شده و یا از بین رفته است.

نواصر افزود: سیلاب وارد باغات نشده است اما به شکل زهاب وارد زمین‌های انگور شد و تاثیرات بدی بر رشد و حجم برداشت انگور گذاشت.

وی گفت: با توجه به حجم محدود مساحت مزارع انگور در سطح شهرستان کارون انگور تولیدی فقط برای مصرف داخل استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار