مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران اعلام کرد: ۱۰۹ سامانه جدید پلاک‌خوان در محورهای محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج وفرد سابق) با توجه به نیاز به پوشش تمامی معابر این طرح نصب شد.
کد خبر: ۷۶۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 13 July 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، «عمار سعیدیان‌فر» در پاسخ به برخی مطالب عنوان‌شده مبنی بر اینکه از لحاظ زیرساخت، مجموعه شهرداری تهران آماده اجرای طرح کنترل آلودگی هوا نیست، گفت: زیرساخت ها اجرای این طرح فراهم شده و در جهت توسعه سیستم هوشمند، ۵۰۰ متر کابل فیبر نوری، ۱۵۰۰ متر کابل شبکه و همچنین ۴۰۰۰ متر کابل برق جهت راه‌اندازی دوربین‌ها در معابر کنترل آلودگی هوا اضافه شده است.

ثبت نام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند در سامانه تهران من

وی همچنین بابیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و هفت‌صد هزار نفر از شهروندان در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: شرط استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا، ثبت‌نام در این سامانه است و افرادی که در تیرماه در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کرده اند، تا پایان تیر فرصت دارند تا در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند.

سعیدیان‌فر ادامه داد: در هفته گذشته به تمام مالکان خودروهای پلاک تهران پیامکی مبنی بر اطلاع‌رسانی ثبت‌نام در سامانه «تهران من» ارسال‌شده است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی اظهار داشت: در حساب شهروندی شهروندان در سامانه «تهران من» قسمتی ایجادشده است که تعداد تردد رایگان صورت گرفته افراد در هر فصل در محدوده کنترل آلودگی هوا به نمایش درآمده است که شهروندان با مشاهده آمار تعداد تردد رایگان خود، می‌توانند سفرهایشان را در هر فصل بهتر مدیریت کنند.

سعیدیان‌فر در پاسخ به برخی ابهامات به وجود آمده در خصوص افزایش جریمه فرسودگی خودروها گفت: مبلغی به نام جریمه فرسودگی از شهروندان توسط شهرداری تهران دریافت نمی‌شود و مطالب عنوان‌شده توسط بعضی از افراد نادرست است.

وی افزود: شاید مطالب نادرست عنوان‌شده مربوط به ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده باشد که عنوان کرده خودروهای بالای ۱۰ سال عمر، افزایش ۱۰ درصدی در عوارض سالیانه خود خواهند داشت که این ماده قانونی ارتباطی به عوارض دریافتی تردد در محدوده‌های کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک ندارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد پس از آغاز طرح کنترل آلودگی هوا، شاهد کاهش ترافیک در معابر خارج و داخل محدوده هستیم و این کاهش حجم ترافیک در ساعات اوج عصر اندکی بیشتر از ساعات اوج صبح است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود.

شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ورود به سامانه my.tehran.ir به نشانی و ثبت مشخصات خود و خودروهایشان است.

طرح کنترل آلودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است.
همچنین طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور محدود است.

زمان اجرایی روزانه طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار